Článek
Výměnu flotily na lince z Prahy do Německa dráhy chystají od 26. července. Půjde o tři devítivozové a další tři osmivozové soupravy, které budou doplněny původními restauračními vozy.
„Soupravy ComfortJet tak plně pokryjí provozní potřebu na této lince,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Vlaky zatím budou jezdit z Prahy do Berlína, po skončení současné výluky by měly pokračovat až do Hamburku.
„Vozy, které doposud na Berlinerech jezdily, pak svou pouť v našich barvách nekončí. Přesuneme je na vybrané rychlíkové tuzemské linky a zlepšíme tak komfort pro další naše cestující,“ doplnil Krapinec.
Podle společnosti tyto vlaky splňují kritéria vozů kategorie EuroCity, a měly by tak zvýšit komfort na současných domácích linkách R18 mezi Prahou a Luhačovicemi nebo na rychlících R20 mezi Prahou, Kralupy nad Vltavou a Roudnicí nad Labem. Restaurační vozy WRmz815 pak dráhy přesunou do Bohumína a nasadí ve vlacích Ex1 Praha–Ostrava–Bohumín.
Nový jídelní vůz pro soupravy ComfortJet
Dopravce počítá s vlaky ComfortJet zejména na svých mezistátních dálkových linkách. Kromě Německa s nimi budou jezdit z Prahy do rakouského Villachu, dále do Bratislavy, Budapešti a od poloviny příštího roku také do Kodaně. V současnosti mají dráhy u konsorcia Siemens-Škoda objednanou dodávku 20 netrakčních jednotek ComfortJet. Dosud dopravce převzal sedm devítivozových a pět osmivozových souprav.
„Cestující na palubě nejmodernějšího českého vlaku najdou všechny služby 21. století spojené s cestováním na železnici, jako jsou například klimatizované interiéry, restaurační vůz,“ upozornil mluvčí drah Filip Medelský.
České dráhy v současném jízdním řádu vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další čtyři sezonní vlaky do Polska. Do zahraničí jezdí také vlaky RegioJet nebo Leo Express.