Článek
Mezi nejčastější spory, kterými se centrum v letních měsících zabývá, patří letecká doprava, ubytovací služby a pronájmy.
„Vždy je dobré předem si přečíst recenze, přesný popis ubytování a podobně. Jeden z řešených sporů vznikl proto, že si česká rodina mylně vyložila popis přístupu k zahradě v jedné italské rezidenci. Garantován byl jen výhled na ni, a nikoli terasa, jak Češi požadovali,“ radí ředitel centra Ondřej Tichota.
U letecké dopravy pak lidé často řeší vracení peněz a náhrady škody v případě zpoždění či rušení letů. „V nich mohou cestující v případě problémů s lety žádat kompenzace ve výši až 600 eur, tedy asi 14 700 korun, v případě potíží se zavazadly i dvakrát tolik,“ uvedl Tichota.
I na dovolených stále více lidí využívá online služby, což se propisuje i do práce centra. Mezi úspěšně vyřešené případy patřil například ten, ve kterém český spotřebitel ukončil zkušební verzi softwaru ještě před vypršením sedmidenního zkušebního období, přesto mu poskytovatel strhl z účtu částku zhruba 600 korun. Navíc došlo ještě k jednomu neoprávněnému stržení stejné částky a požadavku na úhradu dalších tří tisíc korun eura za automaticky prodloužené předplatné.
Na spotřebitelovy výzvy firma vůbec nereagovala. Po zásahu sítě evropských spotřebitelských center obchodník uznal pochybení, omluvil se a vrátil peníze. Tyto podněty lze podávat přes web centra Evropskyspotrebitel.gov.cz.