Hlavní obsah

Bez vozíku do prodejny nelez. Ochranka nechtěla pustit do prodejny matku s kočárkem

Novinky, Bohumír Žídek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové restriktivní opatření, podle nějž pro sebe jeden zákazník musí mít k dispozici plochu 15 metrů čtverečních, s sebou přináší nečekané komplikace. Některé řetězce počítají povolenou kapacitu prodejny prostřednictvím košíků a vozíků. Kvůli tomu měli někteří zákazníci s kočárky problém se do prodejen dostat.

Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchoděVideo: Novinky

 
Článek

Řetězce od začátku tvrdily, že se omezení zavádí na poslední chvíli. Stejně tak řada z nich uvedla, že jediný způsob, jak počet lidí na prodejně ohlídat, je snížit počet vydávaných košíků a vozíků a nepouštět zákazníky bez nich.

„Vstup do prodejny je možný POUZE s nákupním košíkem,“ předesílal na svém facebookovém profilu Albert.

O podobném opatření hovořil řetězec Billa a sáhl k němu také Globus. Právě v Globusu však došlo k neshodě ohledně interpretace tohoto pravidla mezi ochrankou a zákaznicí, která s sebou měla dítě v kočárku a nákupní vozík spolu s ním prodejnou tlačit odmítla.

„Dnes ráno v Globusu jsem absolvovala šílený zážitek, který mě poprvé donutil mluvit s vedením. Jeden člověk, jeden vozík. Takže mám jednou rukou tlačit vozík a druhou kočárek?“ popsala incident čtenářka Novinek.

Obchody omezily kapacitu, zákazníky počítají většinou přes vozíky

Ekonomika

Podle mluvčí Globusu Lutfie Volfové však ve zmíněném případě po domluvě s vedením prodejny zaměstnanci zákaznici s kočárkem bez košíku do prodejny nakonec pustili. „Aktuálně mají zaměstnanci instrukce zákazníky s kočárkem nebo invalidním vozíkem do prodejny pouštět i bez košíku,“ dodala.

Že ji nakonec ochranka do prodejny po rozhovoru s vedením pustila, potvrdila Novinkám i čtenářka.

Další zákaznice si na sociálních sítí stěžovala na podobný incident v obchodě Penny. „S největší pravděpodobností se muselo jednat o nedorozumění, za které se omlouváme. Máme interně nastavena pravidla, na základě kterých se na vstup s kočárkem vztahuje výjimka, a nákupní vozík tedy samozřejmě není potřeba,” sdělil Novinkám mluvčí řetězce Tomáš Kubík.

Omezení v obchodech. Řetězce si stěžují na málo času a bojí se panických nákupů

Ekonomika

„S kočárkem ovšem může vstoupit jen jeden dospělý člověk. Pokud tedy půjde nakupovat pár s kočárkem, druhý z páru již může vstoupit pouze s nákupním vozíkem,” upozornil.

Od čtvrtka místo košíku aplikace

Počítání kapacity prostřednictvím košíků a vozíků bylo pro řadu obchodů nejjednodušší ve chvíli, kdy neměly čas připravit technologicky náročnější řešení. Prodejci k tomuto systému sahali přesto, že v praktickém provozu může docházet ke komplikacím a nedorozuměním.

„I z těchto důvodů od zítřka přecházíme na nový systém, kdy bude zaplněnost prodejen monitorována prostřednictvím mobilní aplikace, kterou budou mít na svých telefonech zaměstnanci prodejny,“ uvedla s tím, že tento systém část prodejen používá již ve středu. „Nebude tak vůbec třeba řešit, zda má zákazník košík, či nikoliv,“ uzavřela.

V obchodech od středy platí omezení počtu nakupujících. Jeden musí mít k dispozici 15 metrů čtverečních. Změnila se zároveň i otevírací doba obchodů. Nově smí mít do 21 hodin, dosud musely zavírat již o hodinu dříve.

Reklama

Výběr článků

Načítám