Hlavní obsah

Obchody omezily kapacitu, zákazníky počítají většinou přes vozíky

Novinky, bož, kl, loš, orh, ib, koc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Od středy platí v obchodech nové vládní nařízení, podle nějž pro sebe jeden zákazník musí mít k dispozici plochu 15 metrů čtverečních. Část řetězců sáhla k počítání zákazníků prostřednictvím košíků a vozíků. Před některými obchody se před otevřením tvořily fronty.

Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchoděVideo: Novinky

 
Článek

Tesco sčítá nakupující zákazníky elektronicky. „Máme za sebou obrazovku, která snímá pomocí kamer počet zákazníků, kteří vstupují do prodejny, a u pokladen zase počet zákazníků, kteří obchod opouštějí. Na obrazovce vidíme aktuální počet zákazníků v prodejně,“ uvedl mluvčí Teska Václav Koukolíček.

V prodejně, kde Novinky natáčely, je maximální počet nakupujících stanoven na 427. „V případě, že by došlo k naplnění limitu, obrazovka, která je nyní zelená, by zčervenala,“ dodal.

Foto: Novinky

Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchodě

Další řetězce, jako například Albert, určují naplnění kapacity prostřednictvím počtu vydaných vozíků a košíků. „Je důležité hlídat, aby měl každý nakupující vozík, protože podle toho budeme počítat počty zákazníků,“ sdělil Novinkám mluvčí řetězce Jiří Mareček.

Na sociálních sítích se také objevily fotografie prodejen, kde se již před začátkem otevírací doby tvořily fronty.

Hamáček: Je lepší, když lidé čekají fronty venku před obchody

Domácí

V prodejnách Tesco a Albert, kde Novinky kolem půl desáté ráno natáčely, nicméně k návalům a naplnění kapacity zdaleka nedocházelo.

Podobným způsobem nařízení řeší i Penny Market. „K dnešnímu dni jsme omezili počet nákupních vozíků na příslušný počet pro danou prodejnu tak, aby bylo nařízení splněno,” sdělil Novinkám mluvčí řetězce Tomáš Kubík.

Foto: Novinky

Supermarkety reagují na omezení počtu zákazníků v obchodě

Zákazníci mohou dovnitř pouze s vozíkem. „Ostraha díky tomu může počty zákazníků snáze kontrolovat,” dodal s tím, že podle interních pravidel mají výjimku nakupující s kočárkem.

Lidé si vylévají zlost

V Českých Budějovicích se ve středu kvůli novému nařízení tvořily fronty například u pošt nebo před hypermarketem Kaufland. Obchody vycházely při počtech zákazníků z rozdaných vozíků a nákupních košů, ne každý zákazník to však přijímal.

Bez vozíku do prodejny nelez. Ochranka nechtěla pustit do prodejny matku s kočárkem

Ekonomika

„Od rána jsme si vyslechly už celou řadu nadávek kvůli tomu, že po zákaznících vyžadujeme, aby si každý z nich bral jeden košík. Zhruba tak devadesát procent lidí to chápe, ale každý desátý si na nás vylévá svou zlost,“ řekla Právu prodavačka v hypermarketu Albert v Českých Budějovicích.

Na nutnost mít během nákupu košík upozorňoval ode dneška také nápis na klasické samoobsluze na plzeňském náměstí Republiky. „Máme jich nyní jen jedenáct, původně jich bylo přes čtyřicet,“ řekla Právu vedoucí prodejny Dagmar Brůhová. Hodinu před polednem je tady ale i tak košíků dostatek, jede jedna kasa, druhá pokladní je v rezervě. „Málokdy tady bývá víc lidí než těch jedenáct, tak nás tohle omezení moc netrápí,“ podotkla Brůhová.

Paní Libuši Svobodovou při nákupu v Penny v Dubí zaskočilo, že si oba s manželem museli po upozornění ochranky vzít vlastní vozík. „Na to nejsme zvyklí, vždy chodíme spolu,“ usmála se seniorka.

V obchodech od středy platí omezení počtu nakupujících. Jeden zákazník musí mít k dispozici 15 metrů čtverečních. Změnila se zároveň i otevírací doba obchodů. Nově smí mít do 21. hodiny, dosud musely zavírat již o hodinu dříve. Právě ve 21 hodin přitom začíná zákaz vycházení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám