Článek
„Rozvíjíme globální síť a zároveň lokální výrobu. Tímto centrem propojíme země, propojíme trhy. Zatím máme obdobná centra v Německu, USA, Mexiku a Číně a Ostrava bude dalším místem,“ poukázal během čtvrtečního slavnostního zahájení stavby Oliver Bilstein, viceprezident BMW Group pro zámořskou logistiku.
Nastínil, že nepůjde jen o nějaké další, obyčejné centrum. „Bude nejmodernějším centrem v naší síti a od příštího roku také naprosto zásadním pro fungování BMW,“ připojil s tím, že centrum bude zajišťovat díly pro výrobu automobilů a motorek v závodech v Brazílii, Thajsku či Indii. „Plánujeme, že distribuce z Ostravy začne naplno fungovat koncem roku 2026,“ dodal.
Mluvčí BMW ČR David Haidinger nastínil, že centrum zaměstná řádově stovky lidí. „Bude se to pohybovat přibližně okolo pěti set, ale přesné číslo nechci říkat, protože ta realita může být nakonec jiná,“ poukázal a dodal, že BMW získá v Mošnově do desetiletého pronájmu haly o celkové rozloze 126 tisíc metrů čtverečních.

Budoucí podoba logistického centra BMW v Mošnově (vizualizace)
Důvodů, proč si německá automobilka vybrala ze sedmi lokalit právě Mošnov, bylo podle Haidingera víc. „První a zásadní byla pozice tohoto parku. Tím, že se jedná o multimodální park, tak je tu výhoda, že jej lze obsluhovat po železnici, kamiony i letadly. Další výhodou je umístění Ostravy blízko hranic s Polskem, Rakouskem, Slovenskem,“ doplnil.
Investorem výstavby je developerská společnost Gridarch (dříve Concens Investments). Podle jejího jednatele Petra Kaliny se celková investice do logistického centra BMW pohybuje okolo 3,5 miliardy korun.
Ostrava Airport Multimodal Park v Mošnově je největším soukromým multimodálním terminálem ve střední a východní Evropě. Aktuálně je v jeho areálu pronajato 360 tisíc metrů čtverečních ploch – a dalších asi 300 tisíc metrů čtverečních se staví nebo se pro stavbu hal připravuje.