Článek
Jak přiznala jedna z uživatelek Facebooku, lávka se prolomila pod nimi, když tu projížděli na koních. Zatímco ona brodila vodou, muž jel po mostku, který měl však uhnilý trám. Zatímco kůň vyvázl v pořádku, jezdec si při pádu zlomil několik žeber.
„Když jsme se o rozbitém mostku dozvěděli, bylo právě po sněžení a vypadalo to, že tu sníh zůstane až do jara. Pak nám ale počasí nečekaně poskytlo pár týdnů. Díky tomu jsme mohli mostek opravit ještě letos,“ uvedl mluvčí Správy národního parku Radek Drahný.
Dříve turisté potok překonávali po celodřevěné asi deset let staré lávce. Nově byly pro zvýšení odolnosti a životnosti mostu položeny na místo dva šestimetrové IPE ocelové nosníky a přes ně položené modřínové hranoly. Ty mají také menší průměr, proto by se na nich neměla tak dlouho udržovat voda či sníh, což opět přispěje k delší životnosti.
„Původní lávka byla postavena tak, že se tu skácely tři smrky. Nyní jsme použili modřínové dřevo. Nově dostal most také zábradlí,“ připojil se Jaroslav Rufer, vedoucí oddělení investic správy parku. Jak dodal, jedná se o menší opravu za přibližně 120 tisíc korun.
„Šlo o havarijní událost. Jinak se snažíme opravovat cesty a mostky preventivně, tedy dříve, než k něčemu takovému dojde,“ pokračoval Rufer s tím, že při plánování podoby cestní sítě v Krkonoších se však potkává mnoho zájmů.
„Na jedné straně to jsou zájmy ochrany přírody, na druhé hospodářské zájmy. Na různá místa musíme dojet i těžkou technikou, takže potřebujeme cesty, které něco vydrží. Pečujeme také o návštěvnicky extrémně frekventované cesty. A do všeho promlouvá i ekonomika. Například přírodě blízké štěrkové cesty se musí každý rok opravovat, což stojí nemalé peníze,“ upozornil na složitost péče o cesty v národním parku Jaroslav Rufer.






