Článek
Skončily tak dlouhé objížďky pro nákladní dopravu a výrazně se uleví jihlavským ulicím, kudy uzavírku objížděla osobní auta. Tímto úsekem jezdí denně zhruba 14 tisíc vozidel.
„V nočních hodinách jsme obnovili provoz na uzavřené části silnice I/38 na obchvatu Jihlavy. Provoz se vrátil i na větve mimoúrovňových křižovatek a do tunelu. Práce na rekonstrukci 4,7 km dlouhého úseku se přesunuly dál a stále se drží harmonogramu,“ uvedl regionální mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
Od začátku letních prázdnin byla úplně uzavřená část obchvatu mezi mimoúrovňovými křižovatkami Jiráskova a Pelhřimovská, včetně tři sta metrů dlouhého Jihlavského tunelu.
„Kromě toho, že jsme tady vyměnili opotřebovaný asfaltový povrch za nový, jsme vyměnili také ocelová svodidla a zejména portály nad silnicí s veškerou elektroinstalací. Nový povrch dostal taky Jihlavský tunel, který jsme zároveň vyčistili, protože po frézování vozovky byly jeho stěny pokryty vrstvou prachu,“ popisuje mluvčí objem prací.
Opravy obchvatu ale ještě pokračují. „S pracemi jsme se posunuli o kousek dál, na mosty u Pístova, které opravujeme, a taky tady, kromě povrchu, vyměňujeme protihlukovou stěnu,“ informoval Veselý.
Posted by Doprava v Jihlavě on Wednesday, September 3, 2025
Tato část bude hotová do 20. září, v místě prací se jezdí kyvadlově na semafory. ŘSD do obnovy jihlavského obchvatu investovalo 152 milionů korun bez daně, práce provádí sdružení firem Colas a Eurovia.
Na podzim bude hotový celý obchvat, Kraj Vysočina totiž nyní dokončuje jeho východní větev. Ta měří 3,5 km, zahrnuje dva mosty a propojí komunikace II/405 směr Třebíč s páteřní silnicí II/602 směr Velké Meziříčí a také se silnicí II/353 směr Žďár nad Sázavou, s napojením na dálnici D1. Provoz by tady měl začít v listopadu.