Hlavní obsah

Další úsek D55 je v provozu. Řidiči nově projedou z Bzence do Moravského Písku

3:43
3:43

Poslechněte si tento článek

Moravský Písek

Více než čtyři kilometry dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem zprovoznilo ve čtyřech jízdních pruzích ve čtvrtek vpodvečer Ředitelství silnic a dálnic. Součástí trasy dálnice jsou čtyři mosty, téměř kilometr a půl protihlukových stěn a mimoúrovňová křižovatka Bzenec.

Foto: ŘSD Jihomoravského kraje

Více než čtyři kilometry dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem dokončili silničáři. Jezdí se ve čtyřech pruzích.

Článek

Stavba měla zpoždění. Příčinou byla vyšší hladina podzemní vody, čemuž se musela přizpůsobit stavba kanalizace a retenčních nádrží.

„Děkujeme řidičům za trpělivost. Letos koncem roku zprovozníme také dálniční most přes řeku Moravu u Napajedel,“ slibuje ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

Cílem stavby dálnice D55 je odvést dopravu, zejména tu těžkou tranzitní, z obcí podél přetížené silnice I/55. „Obyvatelům přilehlých obcí se tak výrazně uleví od náporu dopravy a hlavně zlepší životní podmínky,“ podotkl Karel Chudárek.

Týká se to například obyvatel Moravského Písku. Úleva to ale nebude ještě úplná. Veškerá těžká technika se stavebním materiálem na stavbu dálnice jezdí totiž zatím stále přes město.

„Po místních komunikacích převážejí silničáři materiál, kamení, zeminu a další. A bude to tak ještě do konce roku 2026, kdy se stavba dálnice kompletně dokončí. Musíme to vydržet, občané o tom vědí, máme slíbeno, že nám potom místní komunikace opraví,“ říká starostka Moravského Písku Hana Habartová (ČSSD).

Foto: ŘSD Jihomoravský kraj

Dálnice D55 je páteřní komunikací, spojení z Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského kraje.

Jako první ve čtvrtek otevřeli řidičům úsek ve směru Bzenec–Otrokovice. „Pak budeme postupně odstraňovat dočasné značení a převádět dopravu ve směru z Otrokovic do Bzence a zároveň dokončovat svislé a vodorovné značení,“ upřesnil projektový manažer společnosti Skanska Jiří Kučera. Podle něj bude úsek v provozu plně bez omezení ve čtvrtek později odpoledne.

„Na konci trasy bude doprava ve směru na Bzenec převedena do protisměru a dál na levou rampu mimoúrovňové křižovatky Bzenec. Úsek dálnice D5509 napojíme na silnici I/54 v místě kruhového objezdu,“ doplnil Kučera. To podle něj zajistí plynulost a bezpečnost dopravy.

Budoucí stokilometrová dálnice D55 je důležitou páteřní komunikací. Po úplném dokončení získají řidiči komfortní spojení z Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského kraje.

„Zároveň nahradí přetíženou silnici I/55, jejíž kapacita už není dostatečná. Poprvé by se zde řidiči mohli projet v roce 2032. „Aktuálně řešíme možnost využití PPP projektu (Partnerství veřejného a soukromého sektoru, pozn. redakce) na stavbu D55 z Bzence pro Břeclav,“ doplnil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

Opravy na I/55

Na vzpomínané frekventované silnici I/55 se budou muset řidiči brzy připravit na komplikace. Koncem července začnou totiž silničáři měnit povrch silnice v úseku mezi Hodonínem a Břeclaví.

Více než pět kilometrů opraví ve dvou etapách v režimu částečné uzavírky. Hotovo by mělo být začátkem září. Součástí stavby bude také výměna a doplnění směrových sloupků i ocelových svodidel.

V první etapě začnou silničáři opravovat levou stranu vozovky, silnice bude proto ve směru z Hodonína do Břeclavi jednosměrná. Objízdná trasa směrem na Hodonín a Uherské Hradiště povede po silnicích III/4235 a III/05531.

Druhá etapa opravy pravé strany vozovky silnice I/55 bude jednosměrnou ve směru z Hodonína do Břeclavi. Objízdná trasa směrem na Hodonín a Uherské Hradiště bude vedena po stejných silnicích, jako tomu bude v první etapě.

Součástí stavby bude také výměna a doplnění směrových sloupků i ocelových svodidel.

Výběr článků

Načítám