Článek
Pětapadesátiletý Vodák pamatuje závody už jako dítě. „Jezdím sem přes 40 let skoro každý rok. Jsem rád, že se Velká cena vrátila. Snažil se to udržet nějaký ten rok hejtman Hašek (Michal Hašek, bývalý hejtman Jihomoravského kraje - pozn. red.), ale nebyly peníze,“ připomněl Vodák roky, kdy akci pořádal spolek kraje a města poté, co skončil jako hlavní pořadatel Automotodrom Brno kvůli vysokému zalistovacímu poplatku.
Spolek kraje a města měl s promotérskou společností Dorna smlouvu na pět let, naposledy se jelo v roce 2020 bez účasti diváků s ohledem na pandemii covidu. Situace se změnila loni poté, co Automotodrom Brno koupil od Karla Abrahama staršího podnikatel Karel Hubáček a Automotodrom se znovu stal pořadatelem akce.
Na závody s předpokládanými náklady přes 300 milionů přispěla 100 milionů Národní sportovní agentura a po 35 milionech jak město, tak kraj.
Pro návrat akce bylo nutné opravit dráhu na Masarykově okruhu, což se stalo. „Je to nejlepší trať, nejlepší okruh na světě. Jsem rád, že se sem závody vrátily, už jsem v to ani nedoufal. Ale Brno tím žije. Je to síla, masakr, atmosféra, jak má být,“ uvedl Vodák poté, co vystoupil s kamarádem a dalšími lidmi z autobusu v okolí okruhu.
Velkou cenu považuje za srdeční záležitost. „Můj idol byl Valentino Rossi, ale ten už nejezdí, skončil,“ připomněl bývalého italského motocyklového jezdce, který má devět titulů mistra světa, z toho sedm v královské kubatuře třídy MotoGP.