Hlavní obsah

Grand Prix se vrací po pěti letech. Vyjde na 300 milionů

3:29
3:29

Poslechněte si tento článek

Brno

Na Masarykův okruh v Brně se od pátku do neděle po pětileté pauze vrátí motocyklová Grand Prix, kvůli které zavítají do města davy lidí. Novinkou letošního ročníku bude přítomnost záchranářů přímo v areálu okruhu, kteří budou u tribun, v sanitkách i velkých stanech. Před závody bude k okruhu jezdit MHD každé dvě tři minuty.

Foto: Lenka Horáková

Masarykův okruh od pátku zaplaví davy lidí

Článek

Motocyklová Velká cena se v Brně jela naposledy v roce 2020, kdy nebyla možná účast diváků s ohledem na pandemii covidu. Poté závody v Brně skončily kvůli finančním důvodům. Po pěti letech se ale do Brna vrátily po změně vlastníka Automotodromu Brno, který ve spolupráci s veřejným sektorem zajistil financování závodů. Rozpočet letošního ročníku přesahuje 300 milionů. Sto milionů dá Národní sportovní agentura, 35 milionů město Brno a 35 milionů kraj. Zbytek Automotodrom Brno jako pořadatel.

V areálu Masarykova okruhu bude proti předchozím ročníkům nově záchranářská účast pro veřejnost v podobě pěti záchranářských posádek a tří lékařských. Součástí budou dva záchranářské stany, přičemž v jednom se bude nacházet i mobilní dispečink a inspektor provozu. Posádky budou i v blízkosti okruhu a záchranná služba posílí službu pro celé město Brno s ohledem na obrovský nával lidí.

Záchranáři budou mít v areálu kromě stanů i sanitky a budou pečovat o lidi přímo u tribun. „Počítáme s tím, že budeme ošetřovat drobná zranění a slabosti, kolapsy z horka, i když situaci ovlivní počasí,“ řekla Novinkám mluvčí jihomoravských záchranářů Michaela Bothová.

Kromě záchranářů počítá s posílením služeb i policie. Podle ředitele jihomoravských policistů Leoše Tržila odslouží policisté v souvislosti se závody 2500 směn. Zapojí se jak brněnští policisté, tak jejich kolegové z kraje, ale také letecká služba a pyrotechnici. „V roce 2016 se našel granát na pařezu nedaleko okruhu, takže i pyrotechnik má své opodstatnění. Pomohou nám i kolegové ze Slovenska a Rakouska a v součinnosti je městská policie,“ řekl Tržil.

Foto: archiv Masarykova okruhu

Jezdci se na okruh vrátí po pěti letech

Podle něj jsou po pěti letech drobné změny v parkování. „Ne všude se bude dát parkovat jako dřív, ale Jelínkovo pole by mělo pojmout osobní dopravu, která bude směřovat k okruhu. Parkování by mělo být zajištěno,“ uvedl Tržil. Informace k parkování najdou návštěvníci na webu pořadatelské organizace Automotodrom Brno.

Využít MHD

Dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl ale vyzval, aby lidé nejezdili do okolí okruhu autem, pokud nemusí. „Je lepší využít veřejnou dopravu, to odlehčí policistům při řízení provozu na komunikací a nám to zjednoduší průjezd a možnost rychleji a častěji jezdit na jednotlivých trasách,“ zdůraznil Seitl.

Podle něj podnik posílí tramvajovou dopravu k Fakultní nemocnici Brno a Univerzitnímu kampusu, kde bude velký přestupní terminál. „Posílíme tramvajovou linku 8 a zavedeme mimořádnou linku P6 ze severní části města. Pojede přes Českou ulici a osmička zase od nádraží,“ poznamenal Seitl.

Foto: Lenka Horáková

Dráha okruhu dříve čelila kritice, nový majitel ji opravil. Na snímku stav před opravou.

Od kampusu pojede k okruhu autobusová linka C. „Bude pomyslnou pupeční šňůrou, spojnicí centra města s okruhem. Autobusy pojedou od rána od 6:30 do 22:00,“ řekl Seitl s tím, že vedle linky C pojede i autobusová linka P, která zajistí obsluhu z okolí okruhu a pojede například přes Troubsko, Žebětín a podobně a posbírá návštěvníky například z drobných kempů.

V době dopravy lidí na závody budou linky jezdit po dvou až třech minutách. „Když ale bude potřeba, mohou jezdit klidně každou minutu. V době závodů, kdy budou všichni na závodišti, pojedou linky po 20 minutách a budeme se zase chystat na odvoz,“ řekl Seitl.

Výběr článků

Načítám