Článek
Probíhající osvěta poskytne praktické informace a návody, jak například poskytnout první pomoc, zabalit evakuační zavazadlo nebo nachystat zásoby tekutin i trvanlivých potravin na tři dny. Metropole tak navazuje na celostátní příručku 72 hodin vydanou Ministerstvem vnitra ČR a doplňuje ji o pražská specifika.
„Praha má metro, vysokou koncentraci lidí, velký počet zahraničních návštěvníků a další faktory, které ji odlišují od zbytku republiky. Proto jsme spustili speciální informační kampaň určenou obyvatelům i návštěvníkům metropole. Na jednom místě zde najdou všechny důležité informace o tom, jak se zachovat v mimořádných situacích, které mohou Prahu zasáhnout,“ uvedl primátor hlavního města Bohuslav Svoboda (ODS).
„Kapacity záchranných složek se v prvních okamžicích krizové situace soustředí na pomoc těm, kteří ji nejvíce potřebují. Proto je důležité, aby zbývající obyvatelstvo přesně vědělo, jak má v dané situaci postupovat, než se k němu případná pomoc dostane. Připravená a informovaná společnost nám usnadňuje práci a umožňuje zaměřit naše síly tam, kde jsou nejvíce potřeba,“ popsal ředitel pražských hasičů Luděk Prudil.
Hlavní město Praha na této kampani spolupracuje se všemi složkami Integrovaného záchranného systému (IZS). Využívá jejich zkušeností i maximálně těží z jejich expertíz.
Kromě nového webu nebudprekvapen.cz a vzdělávací podcastové série se kampaň objeví také na sociálních sítích, venkovních reklamních plochách a v prostředcích veřejné dopravy.
„Cílem naší kampaně je občanům metropole rozšiřovat představivost o tom, co se může stát a jaké má každý z nás možnosti situaci zvládnout. Chceme je interaktivní a moderní formou vzdělávat a informovat. Informovaná a připravená společnost, kde lidé myslí na ostatní, je odolnější vůči všem typům krizových situací,“ dodává k nové kampani komunikační expert a moderátor podcastu „Nebuď překvapen“ Jan Lukačevič.
Ten v jednotlivých dílech podcastu se svými hosty rozebírá témata, jako je vyhledávání informací v krizových situacích, blackout, první pomoc, aktivní střelec, povodně a příprava evakuačního zavazadla.
V digitálním světě méně zběhlí obyvatelé získají informace i prostřednictvím papírových letáků, které budou k dispozici na veřejných místech nebo přiložené k pravidelným dopisům od městských firem, jako jsou například PRE nebo Pražská plynárenská. Smyslem kampaně je poskytnout občanům jednoduchý a srozumitelný návod, jak postupovat v krizových situacích.


