Článek
Pražský dopravní podnik (DPP) začal nejdříve odstraňovat koleje v Legerově ulici. Tam vznikne přeložka magistrály, po které se následně zahájí práce pod stávající vozovkou. Zhruba od poloviny července do konce března příštího roku tak budou v Legerově jezdit auta pouze ve dvou pruzích místo dosavadních tří.
„Vybudujeme provizorní komunikaci pro automobilovou dopravu mimo magistrálu, v místě dočasně přerušené tramvajové trati, kterou odstraní dopravní podnik. Důvodem je, aby během bouracích prací nedošlo k přerušení automobilového provozu na Severojižní magistrále, ale naopak na ní byl vždy zachován provoz ve dvou pruzích v každém směru,“ řekl tento týden k zásadní změně týkající se řidičů náměstek generálního ředitele a místopředseda představenstva Technické správy komunikací Josef Richtr.
Demoliční akce zahrnují odstranění současných podzemních prostor pod „mostem Legerova“ a současně zrušení podchodu Vinohradská a jeho přestavbu na moderní zázemí pro zahradníky. Lidé budou moci magistrálu u Muzea přecházet po přechodu, který tam funguje od roku 2021.
V březnu příštího roku začne DPP stavět tramvajovou trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Celková cena projektu je 224,7 milionu korun bez DPH, náklady pokryje evropská dotace. Práce jsou plánovány tak, aby byly dokončeny v roce 2027 zároveň s výstavbou trati v horní části Václavského náměstí, a nové propojení tak mohlo začít fungovat najednou.

Slavnostní zahájení stavby nové tramvajové trati
Kvůli stavbě tramvajové trati nepojedou od soboty až do jejího dokončení tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem. Tento víkend bude výluka prodloužena až na Floru. Omezení se dotkne linek 11 a 13: linka 11 pojede z I. P. Pavlova přes náměstí Míru až na Floru, zatímco linka 13 bude jezdit jen mezi Olšanskými hřbitovy a novou konečnou na Muzeu. Tento víkend navíc linka 13 vůbec nepojede.
Dopravní podnik začal stavět koleje na Václavském náměstí koncem června loňského roku. Náklady na zhruba 550 metrů dlouhou trať od Národního muzea až do středu náměstí dosahují 1,24 miliardy korun. Kromě kolejí zahrnují práce také rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část se již v minulých letech proměnila.
Nová tramvajová trať přinese po dokončení rychlejší a pohodlnější spojení mezi Vinohrady a centrem, navíc se má zlepšit komfort pro cestující. „Aktuálně nejsou zastávky bezbariérové a celá oblast působí nepřehledně – to se teď zásadně změní. Dáváme lidem kvalitní městský prostor, kde se lépe pohybuje pěšky, veřejnou dopravou i na kole. Jde o další krok k tomu, aby se Praha stala moderním, udržitelným a přívětivým městem pro každodenní život,“ doplnil Zdeněk Hřib (Piráti), první náměstek pražského primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku.