Hlavní obsah

Třicítkáři končí s pochody po pražské magistrále

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Organizace Poslední generace, která v uplynulém roce blokovala dopravu v centru Prahy, oznámila, že další protesty už organizovat nebude. Tvrdí, že měly úspěch, ale je prý třeba dát politikům „prostor“, aby mohli připravit koncepci ke zklidnění dopravy na magistrále. Ještě na podzim organizace plánovala pochody i v tomto roce. Další se zatím konat nebudou, oznámila v pátek mluvčí iniciativy Veronika Holcnerová.

Foto: Petr Horník, Právo

Poslední pochod Poslední generace šel 13. února z Vyšehradu na Pankrác

Článek

„V tuto chvíli své pochody končíme. Pane primátore Svobodo, pane náměstku Hřibe, teď je řada na vás!“ uvedla mluvčí v prohlášení. Pochody se nejprve inciativa dožadovala omezení rychlosti v Praze na 30 km/h, od toho pak ustoupila a začala poukazovat, že se nedějí dávno připravená opatření ke zklidnění magistrály, také na klimatický plán Prahy.

Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) uvedl, že při omezení rychlosti na 30 km/h by v Praze nastal dopravní kolaps.

Holcnerová připomněla, že město se pokusilo loni pochody zakázat a řešil je soud. Rozhodl nejednoznačně, protesty povolil, Poslední generaci ale omezil v protestu jen na jeden pruh a zakázal blokovat celou magistrálu.

„Zabránili jsme protiústavnímu omezení práva na protest. Soud rozhodl, že magistrála nepatří jen autům. Kdokoli zde může uspořádat veřejné shromáždění a projevit svůj názor,“ konstatovala Holcnerová.

Po rozhodnutí soudu ale intenzita protestů klesla. Poslední větší byl loni 3. října a organizátoři v něm upustili od happeningu před Národním muzeem.

Jeden pruh si vezměte, ale blokáda celé magistrály nepřipadá v úvahu, rozhodl pražský soud

Domácí

Pražská koalice, zejména Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) s Piráty, se nyní pře o takzvanou parkovací reformu, kterou připravil primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti), a také o zpoplatnění průjezdu Starým Městem a Malou Stranou. Změny v systému a zdražení parkování mají pomoci dopravu zklidnit, zamezit také zpožďování tramvají v centru kvůli autům na kolejích. Zároveň se uvnitř koalice diskutuje o zdražení MHD.

„Jako koalice jsme se zavázali zreformovat zóny placeného stání a řešit dopravní zátěž v centru Prahy. V obou oblastech je zřejmé, že pokud se nic nezmění, situace se vymkne kontrole,“ napsal Hřib na sociální síti.

Po pražské magistrále pochodovali aktivisté bažící po rychlosti 30 km/h

Domácí

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám