Hlavní obsah

Stavbaři začali s rozšiřováním rizikového úseku dálnice D1 u Brna

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Za deště a s kulisou pomalu projíždějících aut na náspu za zády odstartovala v úterý před polednem jedna z nejdůležitějších dálničních rekonstrukcí. Jedná se o rozšíření D1 u Brna v úseku s křížením dálnice D2 ve směru na Bratislavu. Už nyní označují experti tuto část dálnice za nejproblematičtější a již teď se zde pracuje na prvním úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Brno-centrum, kde se sjíždí na silnici I/52 na Vídeň, a Brno-jih u dálnice D2 na Bratislavu.

Ministr dopravy Martin KupkaVideo: Miroslav Homola, Právo

 
Článek

Rozšíření 1,4 kilometru dlouhého úseku ze čtyř na šest pruhů by mělo být hotové v roce 2025. Cena je miliarda korun.

„Stavba bude probíhat v nejkratším možném čase. Neposuzovali jsme zhotovitele jen podle ceny, ale i podle rychlosti provedení. Vyhrála nabídka, která pro Českou republiku přinesla dosud nejkratší možný čas realizace něco kolem 560 dnů. Bude i technologicky velmi komplikovaná. Vzhledem k provozu, který zde vládne, půjde o jednu z nejnáročnějších staveb,“ uvedl na místě ministr dopravy Martin Kupka (ODS)

Jak dodal, navýšení kapacity je v tomto úseku, kde denně projede zhruba osmdesát tisíc vozidel a kolony zde ustávají až v nočních hodinách, extrémně nutné. „Rozšířený třetí pruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou do Česka, ale ulehčí cesty i směrem na Bratislavu nebo Vídeň,“ dodal ministr.

Sledování dopravního zpravodajství bude nutné

„Už nyní zde kvůli stavebním pracím vznikají kolony pomalu jedoucích aut, takže teď se dá předpokládat, že budou ještě pomalejší. Po rozšíření zde voláme už dlouho. Jediné, co mohu doporučit, je samozřejmě obezřetnost, opatrnost, a pokud to jde, vydat se do Brna jinou komunikací. Důležité pro všechny bude také sledování dopravního zpravodajství,“ řekl Právu ředitel Krajského ředitelství policie Leoš Tržil.

Jak doplnil, kvůli náročnosti stavby i možným problémům, které zde mohou a zřejmě i budou vznikat, bylo zřízeno kamerové monitorovací centrum celého úseku, které bude sloužit předběžně od šesti do dvaadvaceti hodin, případně podle potřeby, a které bude informovat o průjezdnosti zmíněného úseku. Sídlí v nedalekém dálničním centru policie v Chrlicích a budou tam také připraveni zasáhnout, pokud si to provoz vyžádá.

Cesta po D1 u Brna se ještě zkomplikuje. Stavbaři se pustí do rozšiřování

Domácí

Omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1. Auta pojedou dvěma pruhy v každém směru na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezená na osmdesát kilometrů v hodině. Stavba také částečně uzavře nájezdové rampy na dálnici. Neprůjezdný bude nájezd z Vídeňské ulice ve směru na Ostravu a z Hněvkovského ulice ve směru na Prahu. Do správného směru se řidiči dostanou po objízdné trase.

Právě zahajovaná stavba je první akcí na třicetikilometrovém úseku od Kývalky po Holubice, jenž by měl celý mít šest pruhů. Kromě zřízení třetích pruhů jsou v plánu kompletní rekonstrukce vozovky, mostů či odvodnění nebo výstavba nových protihlukových stěn.

Foto: ŘSD

Kromě samotné dálnice musí řidiči počítat s komplikacemi i na dvou nájezdech.

Reklama

Výběr článků

Načítám