Hlavní obsah

Přípravy na gigafactory v Líních u Plzně pokračují, potvrdilo ministerstvo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Polsku se začnou vyrábět komponenty baterií pro elektromobily Volkswagen. Neznamená to ovšem, že by tím skončily přípravy možné výstavby gigafactory v Líních u Plzně. Jde o dva na sobě nezávislé projekty.

Foto: CzechInvest

Vizualizace infrastruktury pro podnikatelský park v Líních u Plzně, jehož srdcem má být gigafactory

Článek

Informaci Novinkám potvrdil mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu Vojtěch Srnka. „Na strategickém podnikatelského parku, který má vzniknout v Líních, nadále pracujeme,“ zdůraznil.

O uplynulém víkendu totiž oznámil podnik Ionway založený automobilovým koncernem a belgickou skupinou Umicore, že vybuduje první závod na katodový materiál. Ten se používá právě na výrobu elektrobaterií.

Některá média poté napsala, že tím padá gigafactory v České republice. „Svým zaměřením i rozsahem se jedná o dva zcela odlišné projekty,“ upozornil David Hořínek ze státní agentury CzechInvest. Doplnil, že v Polsku jde pouze o část výrobního a dodavatelského řetězce.

Chystaná fabrika bude ve městě Nisa, a to vedle stávající továrny. Zaměstná na 900 lidí. Náklady se vyšplhají na více než 40 miliard korun.

Oproti tomu u gigafactory poblíž Plzně, kde by měly vznikat přímo elektrobaterie, se jedná o investici za 120 miliard korun. V obří továrně může podle posledních údajů pracovat zhruba 3500 zaměstnanců.

Další investoři v řadě

Koncern se stále rozhoduje mezi Polskem, Maďarskem a ČR. I kdyby si nakonec nevybral tuzemsko, podle oslovených starostů se tím situace nijak nemění. „Jestliže nepřijde Volkswagen, pro nás to určitě neskončilo,“ řekl Martin Sobotka (Aktivní Dobřany), jenž stojí v čele Dobřan.

Připomněl, že v řadě už stojí další investoři, kteří si na lokalitu brousí zuby. Ostatně to před časem připustil i náměstek ministra průmyslu a obchodu Petr Očko. „Pokud by to nebyl Volkswagen, zájemci tady jsou. Určitě by s nimi musela proběhnout podobná debata, jako teď probíhá s Volkswagenem,“ prohlásil. Konkrétní jména však nechtěl zmiňovat.

Stavba gigafactory v Líních u Plzně se může zdržet kvůli soudnímu sporu

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám