Článek
Na nové dopravní tepně se v minulých dnech stalo několik nehod, na které nedokázal adekvátně zareagovat automatický systém řízení dopravy.
Doba, po kterou bude maximální rychlost snížena, není přesně stanovena, informovala mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Rychlostní limit by měl být opětovně zvýšen poté, co bude doladěna technologie takzvaného liniového řízení dopravy, které poté bude fungovat v plně automatickém režimu.
Liniové řízení dopravy nefungovalo, jak mělo
Okruh je první českou dálnicí s liniovým řízením dopravy, hlavní součástí toho systému je hustá síť proměnných příkazových značek, využívá také například detektory provozu ve vozovce, varovný meteorologický systém nebo kamery.
Minulý týden v pátek automatický zabezpečovací systém například zastavil obousměrně dopravu v Lochkovském i Cholupickém tunelu na novém úseku okruhu. Systém tak zareagoval na kamion, který vezl nadměrný náklad.
Tuto středu blokovaly provoz téměř čtyři hodiny v Cholupickém tunelu dvě nehody. Nejprve po 10:00 zastavila provoz v tunelu nehoda pěti kamionů a následně v poledne další kolize osobního auta s nákladním. Světelné informační tabule nefungovaly a řidiči se o uzavření části pražského okruhu dozvěděli po pěti kilometrech z návěsti.
Nová jihozápadní část pražského okruhu byla otevřena minulý týden v pondělí, novostavba za 18,3 miliardy korun vede mezi Modleticemi u D1 a Slivencem. Vznikl tak ucelený úsek okruhu, který propojuje chomutovskou rychlostní silnici R7, karlovarskou R6, plzeňskou dálnici D5, výpadovku na Písek a brněnskou D1.