Článek
"Postoj ODS a TOP 09 je pro mne nepochopitelný," uvedl Paroubek s odkazem na to, že tyto dvě strany odmítají změnit danění benefitů pod hrozbou stávky, která je naplánována na čtvrtek.
Šéf občanských demokratů nevidí pro podobnou schůzku důvod. "Jakákoli dohoda s ním (Jiřím Paroubkem, pozn. red.) platí dvě pikosekundy. Ten člověk je nedůvěryhodný," sdělil Topolánek.
Svou pozici na avizované schůzce nevidí ani premiér. "Trochu pochybuji o své roli," uvedl po jednání vlády Fischer, podle kterého vláda splnila svou úlohu a nyní je věc v rukou politiků.
Podle Paroubka při jednání tripartit došlo ke shodě o tom, že jde o technickou chybu v zákoně, s čímž souhlasila vláda i zaměstnavatelé, a proto nyní soc. dem. nechápe útoky ze strany ODS a TOP 09 na chystanou stávku odborářů v dopravě. ČSSD ODS vyzývá, aby útoky zastavila. Podle Paroubka v letošním roce zrušení zdanění benefitů nebude mít žádný dopad na státní rozpočet a v následujících letech se dá mluvit o desítkách miliónů korun.
„Je zbytečné vyhrocovat záležitost, jako to dělá ODS,“ uvedl předseda soc. dem.
Pokud změna zdanění zaměstnaneckých výhod neprojde Sněmovnou, zorganizují dopravní odbory sérii stávek. Dolní komora bude o změně zákona jednat v úterý.
Jde o vydírání, tvrdí pravice
Předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík v neděli sérii stávek nevyloučil s tím, že má podporu členů odborů. Proti tlaku odborů se staví pravicové politické strany, především ODS. Pravice má přitom většinu v Senátu.
Pomajbík řekl, že pokud bude ODS blokovat návrh snižující zdanění zaměstnaneckých benefitů, stávka ve čtvrtek bude. ODS přitom možnou stávku dopravců označuje za vydírání.
Pomajbík řekl, že pokud bude ODS blokovat návrh snižující zdanění zaměstnaneckých benefitů, stávka ve čtvrtek bude. ODS přitom možnou stávku dopravců označuje za vydírání.
Pomajbík řekl, že pokud bude ODS blokovat návrh snižující zdanění zaměstnaneckých benefitů, stávka ve čtvrtek bude. ODS přitom možnou stávku dopravců označuje za vydírání. Odboráři se obávají o osud zaměstnaneckých výhod, jako jsou režijní jízdenky, závodní stravování, rekreace, bydlení na ubytovnách nebo rehabilitace. Od letošního ledna se zaměstnanecké benefity mají danit vyšší daní z přidané hodnoty, která se vypočítává z běžné tržní ceny, a nikoliv z ceny zvýhodněné, jako to bylo dříve. Například železničáři platí ročně za režijní jízdenku poplatek 250 korun, odbory mají ale obavy, že daň bude nutné odvést z 22 000 korun, což je cena roční síťové jízdenky.
Pomajbík řekl, že pokud bude ODS blokovat návrh snižující zdanění zaměstnaneckých benefitů, stávka ve čtvrtek bude. ODS přitom možnou stávku dopravců označuje za vydírání. Odboráři se obávají o osud zaměstnaneckých výhod, jako jsou režijní jízdenky, závodní stravování, rekreace, bydlení na ubytovnách nebo rehabilitace. Od letošního ledna se zaměstnanecké benefity mají danit vyšší daní z přidané hodnoty, která se vypočítává z běžné tržní ceny, a nikoliv z ceny zvýhodněné, jako to bylo dříve. Například železničáři platí ročně za režijní jízdenku poplatek 250 korun, odbory mají ale obavy, že daň bude nutné odvést z 22 000 korun, což je cena roční síťové jízdenky.