Hlavní obsah

Opravy mostů zkomplikují provoz na dálnici u Rohlenky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Cesta ve směru na Vyškov či opačně bývá zvláště v těsném sousedství Brna utrpení. To se však ještě zhorší. V úterý 21. března totiž budou zahájeny stavební práce na dvou mostech na silnici II/430 - původní komunikaci na Rousínov a Vyškov, která kopíruje zde věčně ucpanou dálnici D1 a bývá často využívána jako objízdná trasa.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Motorest Rohlenka na 207. km dálnice D1.

Článek

Mosty v těsném sousedství známého motorestu Rohlenka byly postaveny v roce 1900 a životnost jejich konstrukcí již vypršela. První z nich je v havarijním stavu, druhý pak statik zařadil do V. kategorie s označením – špatný.

„Silnice II/430 je základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem, doposud tu přejezd přes most řídil semafor. Vzhledem k tomu, že se v úterý pustíme do stavebních prací, vyzvali jsme odborníky, aby posoudili, zda můžeme opravy provádět po polovinách,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

„Bohužel stav mostu je natolik kritický, že znalec s ohledem na předpokládanou nestabilitu konstrukce nedoporučil zachování provozu na částečně odbouraném mostě,“ přiznal Hanák.

„Jednoznačně doporučuje úplnou uzavírku. Tím se musíme řídit a budeme se snažit stavět co nejrychleji tak, abychom provoz obnovili co nejdříve,“ dodal.

Stavba by měla dle předpokladů trvat do konce října tohoto roku a vyjde na 28,4 milionu korun. Součástí je i rekonstrukce přilehlých úseků komunikace a sjezdů.

Veškerá doprava bude převedena na dálnici D1, pouze linkové autobusy obsluhující území pojedou po trase Bedřichovice – Šlapanice – Jiříkovice a naopak.

Nejvíc se v Česku bouralo na D5 u Rudné

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám