Článek
Mitsubishi Pajero je automobil, který nemusí být stále měněn. Naopak. Jeho radikální změna by asi přinesla úbytek zákazníků, takže je tu další generace, která je to, co všichni žádají - hranatý, ale elegantní vůz s technikou přísně podléhající terénnímu diktátu. Přesto s každou změnou se z vozu stává mnohem lepší přítel na silnice.
Nová generace představená na pařížském autosalonu přinese standardní systém kontroly trakce a stability v kombinaci s rozdělovací převodovkou Super Select 4-II 4WD a volitelnou uzávěrkou zadního diferenciálu. Pod kapotou ponese nový vznětový čtyřválec se vstřikováním common rail 3.2 Di-D (125 kW) a přepracovaný zážehový motor původně montovaný do sportovních vozů Mitsubishi Eclipse 3.8 MIVEC V6 (183 kW).
Nejvíce kritizovanou součástí vozu byl interiér. Ten už dnes zdaleka nedosahuje takových estetických měřítek, jako jeho konkurence v podobě Land Roveru, Nissanu apod. V nové generaci se i tento nedostatek smazává.
Pajero bude do prodeje na jednotlivých evropských trzích uvedeno postupně, a to v období od konce roku 2006 po jaro 2007.