Hlavní obsah

Za rozpůlení sendviče naúčtovala restaurace v Itálii hostovi přirážku. Všechno něco stojí, tvrdí majitelka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejmenovaný britský turista si stěžuje na restauraci u italského jezera Como, kde mu naúčtovali přirážku dvě eura za přepůlení sendviče. Účtenku, která to dokládá, zveřejnil host na portálu TripAdvisor. Majitelka podniku se hájí tím, že každý speciální požadavek něco stojí a rozkrojit sendvič zabralo nějaký čas.

Foto: Profimedia.cz

Jezero Como (ilustrační foto)

Článek

K případu došlo v podniku Bar Pace v obci Gera Lario, sám host ho popsal sice jako neuvěřitelný, ale zcela pravdivý. O rozpůlení sendviče si prý řekl, aby se mohl podělit se svým doprovodem, píše server Independent. „Byli jsme dva a požádali jsme o opečený sendvič, o který jsme se chtěli rozdělit. Musíme platit za to, že byl přepůlený?“ napsal host v recenzi na TripAdvisoru.

Na přiložené účtence se kromě platby za sendvič, kolu, vodu a espresso objevila také položka „divisio da metà“, tedy „rozdělení na polovinu“, v hodnotě dvou eur. Z dokladu lze pak vyčíst, že i šálek espressa vyšel levněji než rozkrojení sendviče – to stálo v přepočtu zhruba 50 korun, zatímco káva kolem 30.

Majitelka kavárny Cristina Biacchi pro list La Repubblica uvedla, že každá služba něco stojí. „Museli jsme místo jednoho talíře použít dva, což znamená dvojnásobný čas jejich mytí. Vyžadovalo to také dvoje prostírání. Nebyl to navíc jednoduchý opečený sendvič, uvnitř byly hranolky, takže nám zabralo nějaký čas, abychom ho rozpůlili,“ uvedla Biacchi.

Majitelka doplnila, že si host při placení nijak nestěžoval. Pokud by se ozval, příplatek by mu údajně naúčtován nebyl.

Restaurace se na TripAdvisoru mezitím dostala pod palbu rozhořčených reakcí a o věc se začala zajímat také média. Správce aplikace nakonec přijímání nových hodnocení daného baru pozastavil s odůvodněním, že „nejde o recenze udělované na základě vlastní zkušenosti hodnotitelů“.

Sólo hosté mají smůlu. Do některých restaurací v Barceloně je odmítají pustit

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám