Hlavní obsah

Pětiseteurové dýško přišlo číšníkovi nedostačující. Z movitého hosta vymámil další peníze

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značný šok prožil nejmenovaný návštěvník restaurace ve francouzském Saint-Tropez. Dýško ve výši 500 eur (zhruba 12 tisíc korun) se totiž tamní obsluze zdálo nedostačující, a tak hosta pokárala a vysvětlila mu, že minimální spropitné je rovných tisíc eur (zhruba 24 tisíc korun). Italský turista se nechal slyšet, že do francouzského letoviska už nevkročí.

Foto: Profimedia.cz

Saint-Tropez je považováno za velmi prominentní letovisko.

Článek

Číšník se podle Daily Mailu za nejmenovaným movitým hostem z Itálie hnal až na parkoviště, aby mu řekl, že má jít zpět dovnitř a spropitné doplatit. Incident pro místní list Nice Matin popsal mužův známý. „Myslel si, že byl dostatečně štědrý, když jim nechal dýško 500 eur. Číšník mu řekl, že to nestačí a že může vyvinout trochu úsilí a částku dorovnat,“ uvedl muž.

Italský host byl celou situací údajně natolik frustrovaný, že se nechal slyšet, že do Saint-Tropez, které je považováno za vysoce prominentní letovisko, už nikdy nepřijede. Podle Daily Mailu není prvním frustrovaným turistou. „Tato restaurace vyžaduje minimální útratu 1500 eur za osobu (36 tisíc korun),“ sdělil listu Nice Matin pravidelný návštěvník podniku.

Minimální útratu přitom po hostech požadují i další podniky nejen v Saint-Tropez, ale i v okolí. Jisté rodině, která navštívila obci Ramatuelle, v restauraci řekli, že musejí u stolu utratit minimálně sto tisíc eur, co je přes 2,4 milionu korun. Podle italského listu Repubblica si navíc personál hosty lustruje, a pokud zjistí, že při poslední návštěvě nedali dostatečně štědré dýško, stůl jim nepřidělí.

Spustila iniciativu

Starostka Saint-Tropez Sylvie Siriová plánuje na konci léta uspořádat setkání s majiteli podniků a proklepnout si jejich nekalé praktiky. Cílem podle ní je, aby restaurace vítaly hosty v důstojnějším prostředí. „Tohle je praktika podobná vydírání nebo nějaká jeho forma,“ dodala k záležitosti starostka.

Ta ve městě podle listu La Repubblica spustila také iniciativu nazvanou Signal Conso, kdy mohou návštěvníci pomocí QR kódu nahlásit problémové podniky či jakékoli zneužití a nekalé praktiky ze strany restaurací.

Za rozpůlení sendviče naúčtovala restaurace v Itálii hostovi přirážku. Všechno něco stojí, tvrdí majitelka

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám