Článek
Ve dvacítce měst, v nichž se nejvíce dostává do popředí cyklistika jako alternativa automobilové a městské hromadné dopravy, se umístila povětšinou Evropská města. Žádné české v žebříčku nenajdeme.
Kodaň, město známé také díky soše malé mořské víly, si první místo zasloužila tím, že rychle rozšiřuje cyklistickou infrastrukturu. Mimo jiné staví nové cyklistické mosty a lidé čím dál více využívají kolo místo jiných dopravních prostředků. Mezi lety 2012 a 2014 vzrostl podle indexu v Kodani počet těch, kteří cestují po městě na kole z 36 na 45 procent.

Kodaň
Dánskou Kodaň následuje dřívější číslo jedna, kterým byl Amsterodam. Nizozemsko zabodovalo také s Utrechtem na třetí pozici a s Eindhovenem na páté příčce. Mezi nejlepšími se objevilo také několik francouzských měst: Štrasburk, Nantes a Bordeaux. V první desítce se umístilo ještě švédské město Malmö, belgické Antverpy a Sevilla ve Španělsku.
Z mimoevropských měst se na seznam 20 měst nejpříznivějších pro cyklisty dostalo argentinské Buenos Aires, Minneapolis v americké Minnesotě či kanadský Montreal.
20 měst nejvíce podporujících cyklistickou dopravu podle indexu Copehagenize.eu | |
---|---|
1. Kodaň | Dánsko |
2. Amsterdam | Nizozemsko |
3. Utrecht | Nizozemsko |
4. Štrasburk | Francie |
5. Eindhoven | Nizozemsko |
6. Malmö | Švédsko |
7. Nantes | Francie |
8. Bordeaux | Francie |
9. Antverpy | Belgie |
10. Sevilla | Španělsko |
11. Barcelona | Španělsko |
12. Berlín | Německo |
13. Lublaň | Slovinsko |
14. Buenos Aires | Argentina |
15. Dublin | Irsko |
16. Vídeň | Rakousko |
17. Paříž | Francie |
18. Minneapolis | Minnesota |
19. Hamburk | Německo |
20. Montreal | Kanada |