Hlavní obsah

Cestující rozhodli: V letadle není nic horšího než křičící děti

Letadla jsou obvykle nejrychlejším způsobem, jak se dostat nejen na dovolenou. Nemalému množství cestujících ale létání způsobuje úzkost, která se zhoršuje mnohými faktory. Podle průzkumu zveřejněného v březnu není hlavním důvodem strach z pádu letadla ani pobyt v uzavřeném prostoru, ale nevychované křičící děti. Ty v seznamu nejvýraznějších faktorů porazily i mnohými obávané propady letadla v důsledku proudění.

Foto: Profimedia.cz

Hlučné děti jsou podle nového průzkumu zásadním faktorem působícím stres a nepohodlí cestujících v letadle (ilustrační fotografie).

Článek

O nejnovějším průzkumu faktorů působících úzkost a nepohodlí v letadle informoval server Independent a provedla jej webová stránka Bounce.com, zabývající se úschovou zavazadel. Zeptala se více než dvou tisíc cestovatelů, co jim nejvíce znepříjemňuje lety a působí úzkost, a výsledky mohou překvapit.

Křičící děti jsou pro cestující horší než turbulence

Nelichotivou první příčku si totiž odnášejí křičící děti. Jako hlavní faktor způsobující nepohodlí a úzkost v letadle je označila více než polovina respondentů, celkem 51,6 procenta.

V těsném závěsu za dětmi se umístily očekávanější turbulence, které „prohrály“ jen o desetinu procenta, bojí se jich 51,5 procenta dotázaných. Třetí příčku v seznamu faktorů způsobujících v letadlech největší nepohodlí obsadili hlasití lidé okolo s 46,7 procenta.

Čtvrté je zpoždění (40,3 procenta) a pátou příčku si vysloužily zapáchající toalety (39,8 procenta). Šestou příčku pak obsadil nepříjemný palubní personál (34,7 procenta).

Dalšími faktory přispívajícími k úzkosti a nepohodlí během letu jsou: uličky neustále přeplněné cestujícími, náhodné přidělování sedadel, příliš velké teplo, či naopak zima v kabině, neustále obsazené toalety, spolucestující nadměrně konzumující alkohol a příliš aromatická jídla.

Aerolinky vhodné pro nervózní cestující

Průzkum vyhodnotil i nejlepší aerolinky pro nervózní cestovatele, kdy při výběru zohlednil celkové statistiky leteckých společností, přátelskost personálu a podporu, kterou daná firma poskytuje cestovatelům, pro něž je létání stresující či nepříjemné.

Na prvním a tentokrát nejlepším místě skončily Singapore Airlines. Vysloužily si jej díky skvělým bezpečnostním hodnocením a bezchybným zkušenostem cestujících. Šířka jejich sedaček v ekonomické třídě je navíc bezmála 50 centimetrů, což je nejvyšší číslo ze všech hodnocených společností. V rámci palubní zábavy je cestujícím k dispozici i meditační playlist, který pomáhá při relaxaci.

Druhá příčka patří Korean Air, které rovněž zaujaly jak skvělými výsledky ohledně bezpečnosti, tak pohodlnými sedadly s větším prostorem pro nohy i v ekonomické třídě. Pyšní se také perfektními uživatelskými recenzemi, pasažéři na jejich palubách cítí jak bezpečí, tak skutečnost, že je o ně konstantně postaráno.

Bronzové skončily hongkongské Cathay Pacific a klíčovými faktory opět byly pohodlné sedačky, uklidňující playlist a partnerství se společností Headspace, poskytující meditační podporu na palubě.

Čtvrté jsou Japan Airlines, páté Qatar Airways a šesté easyjet, které, stejně jako troje následující umístěné aerolinky, nabízejí podpůrný program pro pasažéry nervózní z létání. Sedmé skončily Virgin Australia, osmé Virgin Atlantic a deváté British Airways. Desátá příčka patří aerolinkám SWISS.

Společnost se zabývala i samostatnými faktory, které zásadně ovlivňují spokojenost pasažérů s letem, a mezi ty hlavní patřily: příjemný personál, výběr sedadel, kvalitní systém palubní zábavy, prostor v letadle, kde je možné stát či se protáhnout, a vestavěné dobíjecí USB porty.

Výběr článků

Načítám