Hlavní obsah

Modernizace nejstaršího pražského nádraží může začít. Otázkou je, kdo se do proměny „Masaryčky“ pustí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizace Masarykova nádraží může zanedlouho začít. Správa železnic momentálně hledá zhotovitele, jenž v nové podobě nejstaršího pražského nádraží propojí jeho historii s moderní architekturou a především významným způsobem zlepší jeho pohodlnost pro cestující i vlaky. Stavební práce mají začít už na přelomu roku, jejich dokončení je plánováno na první polovinu roku 2027.

Foto: JCA, Správa železnic

Vizualizace budoucího vzhledu pražského Masarykova nádraží.

Článek

Správa železnic hledá prostřednictvím výběrového řízení zhotovitele modernizace pražského Masarykova nádraží. „Je to poslední potřebný krok před samotnou realizací. Tu bychom rádi odstartovali na přelomu letošního roku. Masarykovo nádraží se stane součástí spojení na pražské letiště a nabídne moderní zázemí všem cestujícím v centru metropole,“ informuje na svém twitterovém účtu generální ředitel organizace Jiří Svoboda.

Nejvýraznějším urbanistickým prvkem nové podoby Masarykova nádraží bude platforma nad kolejištěm. Umožní nejen pěší propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro cestující, kde budou moci čekat na své spoje. Nástupiště budou s platformou propojena bezbariérově pomocí výtahů, eskalátorů i po schodech. Část platformy bude osazena zelení a přímo v centru hlavního města tak vznikne zcela nová klidová zóna.

Součástí modernizace nádraží je i zvýšení počtu kolejí ze stávajících sedmi na devět, přibude také jedno nové nástupiště. Ta současná projdou rekonstrukcí.

Jak slibuje Správa železnic, všech šest nástupišť ve stanici bude mít nejenom bezbariérový přístup, ale jejich nová výška zajistí pohodlný nástup do vlaků. Rekonstrukcí projde také kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení.

Pro Pražany a návštěvníky hlavního města je pak důležité, že stavba bude probíhat za provozu. Omezení budou vždy jen dílčí v závislosti na právě realizované etapě projektu.

Jak informuje Správa železnic, modernizace a dostavba Masarykova nádraží je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady dosahují téměř čtyř miliard korun.

Architekti představili svou vizi, jak by mohlo vypadat nábřeží pod Letnou

Tipy a trendy

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám