Hlavní obsah

Mlatová stezka a kvalitní cyklotrasa zlepší pohyb pro pěší a cyklisty kolem Vltavy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vyšlapanou pěšinu podél Vltavy mezi pražským mostem Barikádníků a ulicí U Českých loděnic, kde lidé musí dávat bedlivý pozor, aby si při chůzi nezvrtli nohu třeba kvůli kamenům a výmolům, nebo se místy prodírají větvemi, nahradí mlatová stezka s kamennou dlažbou po stranách. Využít ji budou moci pěší i pomalejší cyklisté. Změn dozná také úzká cyklostezka v Povltavské ulici, která spadá do evropského systému cyklotras. Současný stav ale vůbec neodpovídá významu, který má.

Foto: Praha 8

Podél Vltavy má vést nová stezka pro pěší a rekreační cyklisty.

Článek

„Rozhodli jsme se, že nakonec nevznikne asfaltová dálnice, která rozrazí krajinu vedví, ale 2,5 metru široká stezka, která zachová ráz místa,“ uvedl k nové podobě cesty pro chodce na břehu řeky radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek (Společně pro Prahu 8). O ní se přemýšlelo od roku 2017. Aktuální projekt zachovává stromy, které měly podle původních předpokladů padnout, i kamenné opevnění.

Městská část chce vytvořit klidnou přírodní cestu, kterou využijí rekreační cyklisté a chodci, nezapomíná ani na pobytové plochy nebo místa pro posezení rybářů. Proměna lokality by podle Slabihoudka měla začít letos na podzim. Potrvá asi rok a půl.

Prvním krokem k obnově břehu byla oprava cyklostezky v Thomayerových sadech, která skončila loni.

Foto: Praha 8

Vizualizace budoucí podoby.

Na Rohanském ostrově vyroste škola oděná do střídmého zelenkavého kabátu

Tipy a trendy

Nová podoba cyklotrasy A2

Proměnou projde rovněž cyklotrasa A2 v Povltavské, která v současnosti vede na chodníku a vedle rušné vozovky, po níž auta míří do tunelu Blanka nebo z něj. Je méně než jeden metr široká, přitom se na ní pohybují statisíce kol ročně.

„Rozšíří se chodník, odstraní svodidlo, aniž by došlo k narušení profilu pro auta, a přeloží se stožáry veřejného osvětlení,“ přiblížil novinky předseda komise pro dopravu a komise pro územní rozvoj Prahy 8 Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8).

Michal Švadlenka z Technické správy komunikací odhaduje, že práce na projektu zaberou ještě rok. Nová trasa s asfaltovým povrchem bude 3,5 metru široká. „Docela komfortní pro cyklisty v obou směrech,“ dodal Jedlička.

Foto: Praha 8

Změnit se má také podoba cyklostezky A2.

Nová pěšina a cyklostezka jsou součástí strategické studie Vltavská promenáda, kterou zpracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Obsáhlý materiál řeší budoucnost cenného, ale zatím špatně přístupného území od Pelce-Tyrolky po hranici mezi Prahou 8 a 9. Vychází při tom z poznatků místních obyvatel a dalších aktérů.

V souvislosti s plánovanou výstavbou Městského okruhu, který odvede auta z Povltavské do tunelu pod Bílou skálou, se otevírá příležitost proměnit tuto lokalitu ve vyhledávané rekreační místo se spoustou zeleně.

Povltavská promenáda v budoucnu propojí celoměstsky významné rekreační celky, jako jsou plánovaný Rohanský park na karlínském břehu Vltavy, rekreační oblast kolem Rokytky ve Vysočanech a Hloubětíně, s Trojskou kotlinou.

Práce na pražském náměstí Jiřího z Poděbrad se rozběhly. Mělo by vypadat jako pařížský park

Domácí

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám