Článek
Jasně žlutá cedule u nevysokého zábradlí upozorňuje, že prostor je mimo otevírací dobu střežen zabezpečovacím systémem a v případě potřeby vypnutí alarmu je třeba kontaktovat pracovníky ostrahy.
Pár minut po třetí hodině po schodech sestupují poslední dělníci ve žlutých vestách a cestou nahoru je střídají první zvědavci – po svých, každý zájemce musí zdolat šedesát stupínků vzhůru k otvoru ve střeše nádražního objektu.
Klid tu rozhodně není. Pod vyhlídkou vrčí bagr a dopravní zvuky metropole se sem nesou ze všech stran – vzdálené hučení aut, občas siréna sanitky. Párkrát se zlehka přilepí bota k dřevěné podlaze, protože z prken pod nohama se v ostrém odpoledním slunci místy uvolňuje lepkavá pryskyřice.
„Přijela jsem s vnukem, protože je dopravní nadšenec a pohlídal si, kdy se bude vyhlídka otevírat. Blízko to nemáme, já jsem z Prahy 4 a on až z Dolních Břežan,“ řekla na ploše se čtyřmi betonovými lavičkami Stáňa Libigerová.
„Máme volné odpoledne, hezké počasí, tak jsme si udělali hezký výlet,“ podotkla s tím, že spolu vyrážejí na různé dopravní akce, které jsou spojeny nejenom s železnicí, ale i tramvajemi nebo autobusy.
„Vnuk už tady na novém nádraží byl, já jsem si s ním novou železniční stanici prošla dnes poprvé, a moc se nám líbí,“ dodala u zábradlí s výhledem na koleje mířící do centra, ale i panorama s kostely, vysílačem a Janem Žižkou na koni.

Stáňa Libigerová s vnukem Oliverem na nové vyhlídce
Její vnuk potvrzuje, že má rád všechno spojené se železnicí, a tady se může rozhlédnout z výšky. „Jednou chci být řidičem autobusu, trolejbusu nebo vlaku, případně pracovat u dopravního podniku,“ má jasno dvanáctiletý Oliver. Dodává, že vlakem jezdí moc rád i proto, že je pro něj pohodlnější a nezasekává se v kolonách jako autobus.
Mezi návštěvníky je i čtrnáctiletý Jan Perner. „Zajímaly mě výhledy. Doma je teď lepší se kvůli rekonstrukci bytu nevyskytovat, tak jsem si sem udělal výlet,“ řekl na vyhlídce. „Překvapilo mě, že přes množství kamer tu je nonstop ochranka,“ doplnil mladík v modré kšiltovce s logem Českých drah.
Terasa je pouze dočasným prvkem – v budoucnu plánuje Správa železnic nad nádražím vystavět několikapatrovou administrativní nástavbu, která by měla současný výhledový prostor nahradit.
Vyhlídka je úzce spjata s otevřením samotného nádraží – po desítkách let čekání byl letos v srpnu 2025 uveden do provozu železniční uzel Praha-Bubny, který je součástí modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm za více než 5,6 miliardy korun.