Hlavní obsah

Jak reklamovat vadný nábytek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zařizujete ložnici a přivezli postel v jiné barvě? Zakoupili jste šatní skříň a vypadly šuplíky, nedrží úchytka? Vše je možné. Důležité je se s tím nespokojit a správně reklamovat. Prodejce na vás může zkoušet triky, aby vás odradil. Nedejte se.

Foto: Envato elements

Zjistit uprostřed sestavování nového nábytku, že některý díl chybí nebo je vadný, to jednoho skutečně otráví. Čím by se však zákazník neměl nechat otrávit nikdy, je právo na reklamaci.

Článek

Může se stát, že u skříně odpadlo jenom madlo a prodejce po vás chce demontovat celou skříň a zaslat na posouzení. Zákon ale neukládá povinnost odeslat prodejci zboží se všemi částmi, které pro vyřízení reklamace nejsou potřebné.

Pokud to ale prodejce přesto vyžaduje, byť to pro nápravu vady není potřeba, jde o nepřiměřený požadavek ze strany prodávajícího. Je to vlastně jen trik, jak znechutit snahu provést reklamaci.

Je nepoužitelná celá skříň?

Může se stát, že demontáž bude opravdu nutná, protože výrobek není kompletně k použití. Je jasné, že musí putovat k prodejci. Jak a kdo ale cestu zaplatí? Stává se, že prodejce dopravu zajistit nechce a nutí vás, abyste si zařídili dodávku na vlastní náklady.

Jak reklamovat vadnou nemovitost

Bydlení

„Podle rozsudku Nejvyššího soudu nelze po spotřebiteli spravedlivě požadovat, aby sám zajistil přepravu věci o značné hmotnosti a rozměrech k prodejci,“ ujišťuje Eduarda Hekšová z organizace dTest.

Odborník radí

Jisté typy nábytku, třeba vestavěný, vyžadují, aby byly doma namontovány. Kdyby se vada projevila po takové montáži, občanský zákoník prodávajícímu ukládá povinnost zajistit demontáž vadné věci a následnou montáž věci nové, bez vad. Zpravidla by tak měl dorazit pracovník způsobilý výrobek demontovat a odvézt.

„Pokud by však prodejce i přesto objednal pouhý svoz skrze přepravní službu, i na to občanský zákoník pamatuje. Dává vám totiž právo demontáž provést a prodejci zase povinnost náklady s demontáží spojené vám uhradit,“ říká Eduarda Hekšová z organizace dTest.

Nábytek v jednom kabátku

Nábytek se vyplatí i z důvodu případné reklamace pořizovat od jednoho prodejce. Ovšem najde se i další důvod, ryze estetický. A to možnost sladit nábytkové sestavy do jednoho stylu, použitého materiálu, povrchové úpravy, odstínu. Zejména je to důležité, jestliže máte propojenou kuchyň s obývacím prostorem. Vyplatí se totiž pro jednotnou koncepci zvolit nábytková dvířka stejná u kuchyňské sestavy i v obývacím pokoji.

Určitě preferujte kvalitního dodavatele a zvolte prvotřídní materiál. Tedy takový, který má vysokou odolnost vůči mechanickému poškození a jako bonus navíc je např. rezistentní vůči otiskům prstů. Aktuálním hitem jsou materiály, při jejichž výrobě se využívá speciální technologie. „Nanočástice vzniklé na povrchu vytvoří jednolitou homogenní vrstvu bez jakýchkoliv pórů,“ vysvětluje Martin Dusík z firmy Trachea.

Anketa

Jaké máte zkušenosti s reklamací nábytku?
Naštěstí jen dobré
45,7 %
Dobré i špatné
28,3 %
Ty nejhorší
13 %
Žádné
13 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 46 čtenářů.

O kuchyň pečujte pravidelně. Poradíme, na co nezapomenout

Jak na to

Reklama

Výběr článků

Načítám