Článek
Augustin Šulc byl český průkopník motocyklových dálkových jízd. Patřil k firmě Bratři Šulcové, která zastupovala značku BSA v Československu. V roce 1925 v rámci reklamy na motocykly BSA zorganizoval podruhé extrémní cestu z Londýna do Prahy. Chtěl ukázat, co všechno motocykly, které prodává, zvládnou.
Absolvoval svou jízdu v zimě, zvláště náročnou kvůli sněhovým závějím a průjezdu napříč Evropou. Na tehdejší dobu byla délka trasy i rychlost, za kterou ji absolvoval, považována za mimořádnou.
„Pro mě je to v podstatě pocta dědovi. Zároveň si se synem chceme vyzkoušet, jestli to dokážeme také, nebo jestli byl děda větší frajer než my dneska,“ řekl Vladimír Šulc.

Vladimír a Daniel Šulcovi vyrazí na cestu v sobotu 13. září, svůj dojezd plánují na úterý 16. září před budovu Autoklubu České republiky v Opletalově ulici, kde končil i původní rekord Augustina Šulce.
Plány na zopakování cesty začaly podle Šulce už v roce 2021, přesně sto let po úplně první jízdě (1921). Kvůli poruše motoru se však projekt posunul. Stroj musel projít generální opravou a následně dvouletým zajížděním. Jako zkoušku podnikli letos v červenci cestu dlouhou 540 kilometrů na veteránské setkání, kterou zvládli bez problémů.

Augustin Šulc na dobové fotografii
Šulcovi pojedou podle původní trasy přes Calais a Ostende. Podle Vladimíra Šulce se cestovatelé připravují spíše prakticky než systematickým tréninkem.
„Každých sto kilometrů budeme zastavovat kvůli tankování a odpočinku. Trochu jsme se obávali vjezdu do Londýna kvůli ekologickým omezením, ale zjistili jsme, že na veterány se nevztahují,“ řekl. Motocykl má průměrnou rychlost 40 až 50 kilometrů za hodinu a spotřebu kolem devíti litrů na sto kilometrů.
Harmonogram cesty počítá s tím, že první část trati absolvují Šulcovi nepřetržitě zhruba 30 hodin, následně si odpočinou a vyrazí dál. Maximální rychlost stroje je 80 kilometrů za hodinu, kvůli technickému stavu i bezpečnosti ale pojedou pomaleji. Největší komplikace podle Vladimíra Šulce mohou přinést drobné technické závady.