Hlavní obsah

Volkswagen upravil čtyřválec 1,5 TSI, má mít nižší emise a spotřebu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý Volkswagen neopomněl vývoj spalovacích motorů na úkor elektromobility a představil další generaci oblíbeného čtyřválcového motoru 1,5 TSI s přízviskem evo2. Jako první model nový agregát ponese crossover T-Roc.

Foto: Volkswagen

Motor Volkswagen 1,5 TSI evo2

Článek

Volkswagen se veřejně netají tím, že jeho hlavním cílem je kompletní přechod na elektromobilitu, a to mimo jiné i kvůli vykoupení ze skandální kauzy s podvodnými výsledky měření emisí s názvem „Dieselgate“.

Evidentně ale vývojáři VW nezanevřeli ani na spalovací motory, protože nám představili novou verzi oblíbeného benzinového čtyřválce 1,5 TSI evo2.

„Jednotka 1,5 TSI je nosným pilířem palety motorů pro vozy značky Volkswagen, protože na celém světě pohání mnoho vozů od modelu T-Cross až po Passat Variant. Průběžným vývojem jsme kompaktní čtyřválec zdokonalili. Výsledkem je další výrazné snížení spotřeby paliva ve spojení s velmi dynamickou charakteristikou a rychlými reakcemi,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za oblast technického vývoje.

Software v naftových volkswagenech je nelegální, rozhodl soud EU

AutoMoto

Jak už název napovídá, novinka je evolucí koncernového čtyřválce s turbodmychadlem, který je ale nově ještě efektivnější díky přesunutí třícestného katalyzátoru, který je nově v jednom modulu s filtrem pevných částic.

Celek pak dovede řídit emise v blízkosti motoru, což VW umožnilo jednak méně se spoléhat na vzácné kovy a také se připravit na zpřísnění emisních norem EU později v tomto desetiletí.

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Roc

Aktualizovaná jednotka nově nabídne i hladší přepínání ze čtyř na pouze dva válce v rámci vylepšení systému „Active Cylinder Management“. Systém si také rozšířil provozní rozsah, protože motor na dva válce zvládne jet i ve středních otáčkách a Volkswagen garantuje, že připojení zbylých dvou válců bude „sotva patrné“.

Volkswagen chce nabízet výbavu auta jako službu. Zaplatíte si ji třeba na týden

AutoMoto

Kromě toho má jednotka vysokotlaké vstřikování paliva s tlakem až 350 barů, plazmovou povrchovou úpravu pracovních ploch válců snižující tření a chladicí kanály v odlitcích pístů umožňující další zvýšení účinnosti.

Novinka bude poprvé nabízena v modelech T-Roc a T-Roc Cabrio s výkonem 150 koňských sil. Později ji ale Volkswagen namísto dosluhující čtrnáctistovky spáruje i s plug-in hybridními systémy, které najdeme například ve Škodě Octavia RS iV. Později se podobný motor objeví v nové generaci VW Passat iV a příští Škodě Superb.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám