Článek
Generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer potvrdil, že legendární ostrý hatchback Golf GTI přežije do nadcházející dekády. Během rozhovoru na Nürburgringu ujistil fanoušky, že spalovací verze výkonného hatchbacku bude k dispozici i ve 30. letech 21. století. Zároveň však naznačil možnou elektrifikaci modelu.
Současná osmá generace golfu GTI čelí kritice kvůli absenci manuální převodovky, a to navíc k obecné kritice této generace související s kvalitou interiéru a ergonomií ve srovnání s předchozí generací. Volkswagen se však své ikony nevzdává a pokračuje v jejím rozvoji i v segmentu, který se postupně zmenšuje vlivem přísnějších emisních nařízení.

Schäfer pro web Motor1.com zmínil možnou „mírnou elektrifikaci“ budoucích GTI, což pravděpodobně odkazuje na mild-hybridní systém. Volkswagen již nabízí plug-in hybridní verzi GTE s 1,5litrovým motorem a výkonem 200 kW, která však není skutečným ostrým hatchbackem. Otázkou zůstává, zda se obě verze v budoucnu sloučí, nebo zda si GTI zachová svůj tradiční dvoulitrový agregát a bude elektrifikovaná jen mírně.
Podle plánů automobilky by současná osmá generace mohla zůstat v prodeji až do roku 2035, kdy Evropská unie skrz limity emisí CO2 plánuje zakázat prodej nových vozů se spalovacími motory. To by znamenalo, že Volkswagen bude několik let současně prodávat dvě generace golfu – spalovací osmou a plně elektrickou devátou generaci, která má debutovat v roce 2029. Devátá generace přejde na novou platformu SSP a bude nabízet i rychlé verze GTI a R, samozřejmě však v elektrickém provedení.
Prodejní čísla odhalují postupný, ale výrazný pokles zájmu o golf. Zatímco v roce 2015 vyrobil Volkswagen více než milion kusů tohoto modelu v jeho sedmé generaci, loni to bylo jen něco přes 300 tisíc kusů. Pro letošní rok automobilka očekává další pokles na 250 tisíc vozidel, což představuje 75% propad za deset let.