Hlavní obsah

Volkswagen poodhaluje modernizaci crafteru, změní se hlavně interiér

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Divize užitkových vozidel automobilky Volkswagen poutá na modernizaci své největší dodávky, modelu Crafter. Ta přijde v příštím roce, sedm let od představení současné generace. Skicami přitom odhaluje, že modernizace se bude týkat zejména interiéru.

Foto: Volkswagen

Skica modernizovaného Volkswagenu Crafter

Článek

Volkswagen Crafter v příštím roce dostane palubní desku silně připomínající tu v užitkové verzi elektrického ID. Buzzu. Středobodem bude volně stojící centrální displej s panelem ovládání hlasitosti a teploty ve voze; samotný displej bude moci mít 10,3 nebo 12,9 palce úhlopříčky.

Z ID. Buzzu pochází také páčky pod volantem, což znamená, že ta vpravo je otočným voličem 8st. automatické převodovky a stěrače se přesunou na levou páčku. Neznamená to ovšem, že by manuál zmizel z nabídky – verze s manuální převodovkou budou mít řadicí páku na svém dosavadním místě na středové konzoli.

Foto: Volkswagen

Skica modernizovaného Volkswagenu Crafter

Už v základní výbavě bude také displej místo přístrojového štítu; nikoliv ovšem malý, jako v modelech rodiny ID, nýbrž v plné velikosti a s několika možnostmi zobrazení, jako nabídne například model Golf.

Dále do základní výbavy přibude samočinné nouzové brzdění, sledování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, omezovač rychlosti a couvací senzory. Verze s celkovou hmotností nad 3,5 tuny budou mít i sledování mrtvého úhlu, schopné rozpoznat i chodce či cyklisty, a sledování prostoru před vozem – zda se v něm při rozjezdu nenachází žádní lidé. K mání bude také adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu.

Foto: Volkswagen

Skica modernizovaného Volkswagenu Crafter

V nabídce zůstávají verze s pohonem předních, zadních nebo všech kol, stejně jako možnost celkové hmotnosti až 5,5 tuny, rozvor náprav 364 nebo 449 cm, celková délka od šesti do 7,4 metru a výška od 2,4 do necelých tří metrů.

Také budou k mání různé verze karoserie, od uzavřeného furgonu přes valníky až po podvozek s kabinou, určený k instalaci nástavby. Pod kapotou zůstanou vznětové čtyřválce o výkonu od 103 do 130 kW.

Předprodej vozu v ČR začne v dubnu 2024, do té doby ho určitě uvidíme i lépe než na skicách.

SPECIÁL: Roadtrip po Česku

Speciály

Reklama

Výběr článků

Načítám