Hlavní obsah

Volkswagen ID. Buzz GTX je historicky nejsilnějším bulli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrický zástupce ikonických dodávek VW Bulli je dostupný ve dvou délkách a nabízí dvě velikosti baterie. Standardně má pohon všech kol, utáhne 1,6 až 1,8 tuny a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 6,5 sekundy.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. Buzz GTX

Článek

Automobilka Volkswagen během dnešní konference divize VW Užitkové vozy konečně představila vrcholnou verzi populární elektrické dodávky ID. Buzz, která již od uvedení láká především svým retro inspirovaným designem. Verze GTX se ovšem představuje jako vůbec nejsilnější zástupce ikonických dodávek VW Bulli, mezi které ID. Buzz patří.

Dodávka je totiž osazena dvojicí elektromotorů, přičemž každý pohání jednu nápravu. Zadní kola roztáčí elektromotor o výkonu 250 kW (286 k), přední kola pak elektromotor o výkonu 80 kW (109 k). Kombinovaný výkon pak podle automobilky dosahuje 340 koní.

Test Volkswagenu ID. Buzz: Festival dobré nálady

Testy

ID. Buzz GTX je dostupný ve dvou délkách, přičemž základní model dostal baterii s kapacitou 79 kWh a nabízí vnitřní konfiguraci se dvěma řadami sedadel a pěti nebo šesti místy. Verze s prodlouženým rozvorem dostala baterii s kapacitou 86 kWh a nabízí tři řady sedadel s šesti nebo sedmi místy.

Dojezd bohužel automobilka neupřesnila, základní model ale nabídne nabíjení při výkonu 185 kW, zatímco prodloužená verze s větší baterií zvládá nabíjet při výkonu až 200 kW. Nabití z 20 na 80 procent by pak mělo být otázkou méně než 30 minut.

Akceleraci z 0 na 100 km/h by měl ID. Buzz zvládnout v čase 6,5 sekundy, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 160 km/h. Dvojice motorů navíc umožňuje připojit na výklopné tažné zařízení těžší břemena. Krátká verze utáhne až 1,6 tuny, zatímco verze s delším rozvorem zvládá až 1,8 tuny. Díky pohonu všech kol si navíc GTX poradí i s nižší adhezí.

Kromě technických vylepšení ale došlo i na ta designová. ID. Buzz GTX tak nabídne sportovně tvarované nárazníky, upravenou přední mřížku a řadu černě lakovaných detailů, jako jsou kryty zrcátek, loga či kola. Ta jsou standardně 20palcová, volitelně jsou však dostupné i 21“ ráfky. GTX také nabízí unikátní lakování červenou barvou Cherry red, kterou je možné kombinovat se stříbrnou barvou.

Kabina sází na kombinaci černé barvy a červených detailů, jako jsou dekory na volantu či prošívání sedadel. V palubní desce pak vidíme nový 12,9palcový displej infotainmentu s podporou hlasového ovládání IDA a funkce ChatGPT, zatímco sedadla zdobí logo GTX.

Předprodej modelu ID. Buzz GTX by měl začít během léta tohoto roku, první kusy by se pak k zákazníkům měly dostat ještě letos. Po modelech ID.3 GTX a ID.7 GTX Tourer tak jde již o třetí sportovně laděný elektromobil, který automobilka v krátké době představila.

Volkswagen uvedl elektrickou alternativu Golfu GTI

AutoMoto

Volkswagen ID.7 Tourer GTX se představuje jako nejvýkonnější kombi značky

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám