Hlavní obsah

Většina prodaných škodovek v roce 2030 bude elektrická

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladoboleslavská automobilka ve čtvrtek odhalila své plány do konce dekády. Padesát až sedmdesát procent prodaných škodovek v Evropě bude mít elektrický pohon, díky nejméně třem novým elektromobilům. Dnes je podíl škodovek s tímto pohonem menší než pět procent.

Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV (ilustrační foto)

Článek

Škoda chce v příštích letech dále růst v segmentu cenově dostupných vozů, přičemž za příklad dává novou fabii. Zároveň však stejně jako celý automobilový průmysl směřuje k elektromobilitě.

K enyaqu, coby prvnímu čistě elektrickému vozu na koncernové modulární platformě MEB, se do devíti let připojí další tři odvozené modely.

Vzhledem k tomu, že budou stát v hierarchii značky pod enyaqem, mají výrazněji přispět k tomu, aby právě v roce 2030 podíl plně elektrických modelů na prodejích značky v Evropě činil 50 až 70 %.

9 nových škodovek, které v Česku nekoupíte

AutoMoto

Tomu se přizpůsobí i všechny tři české závody. V Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se budou vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty.

Ve srovnání s rokem 2020 chce značka snížit flotilové emise o 50 % a do roku 2030 přejde ve všech českých a indických závodech na uhlíkově neutrální výrobu.

„Naší novou strategií dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost Škoda Auto úspěšně provedeme procesem transformace. A jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál,” říká Thomas Schäfer, předseda představenstva.

Škoda se bude v příštích letech rovněž soustředit na trhy v Indii, Rusku a v severní Africe. V těchto regionech totiž vede aktivity koncernu Volkswagen.

Škoda představila novou fabii

AutoMoto

Díky zjednodušení procesů i nabídky má Škoda Auto za cíl dosáhnout nejnižších nákladů mezi evropskými konkurenty, a to ve spojení s trvale udržitelnou rentabilitou tržeb ve výši minimálně osm procent.

S rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky totiž má souviset i snížení počtu dostupných kombinací o 40 %.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám