Hlavní obsah

V Číně se kvůli koronaviru prosazuje prodej aut přes internet

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Číně kvůli šíření koronaviru roste prodej aut přes internet, celkově se přitom trh propadá. Automobilky tak doufají, že se jim podaří omezit pokles tržeb na největším automobilovém trhu světa. Nejnověji nabídl svá auta na síti čínský výrobce Geely, který se tak přidal ke značkám Tesla, BMW a Mercedes-Benz. Píše o tom zpravodajský server BBC.

Foto: Tingshu Wang, Reuters

Na ilustračním snímku řidič taxi dezinfikuje vůz v Pekingu

Článek

Snaha více se spoléhat na on-line prodej nyní přichází jako reakce na propad odbytu osobních aut v Číně. První dva týdny v únoru se prodej aut v zemi v důsledku epidemie nového typu koronaviru meziročně snížil o 92 procent.

Automobilky se snaží předejít strachu zákazníků z koronaviru, který je odrazuje od návštěvy autosalonů. Geely kromě objednávek na internetu, kde si klienti mohou nechat vůz také upravit podle vlastních preferencí, nabízí rovněž testovací jízdy bez nutnosti navštívit showroom.

Číňané kvůli koronaviru přestali kupovat auta. Prodeje klesly o 92 procent

Ekonomika

Vůz jim je firma připravena přistavit až domů. Geely službu nazývá bezkontaktní nákup vozu. Svou internetovou nabídku už rozšířil německý výrobce aut Mercedes-Benz a podle mluvčího si pochvaluje kladnou odezvu zákazníků. S masivní propagací internetového prodeje už přišel americký výrobce elektromobilů Tesla, stejně jako německý výrobce luxusních vozů BMW.

Tesla uvedla, že se rozhodla prodávat většinu aut on-line z důvodu finanční udržitelnosti. Podle odhadu analytické společnosti Frost & Sullivan se loni na celém světě prodalo přes internet skoro 825 000 aut. Firma předpokládá, že v roce 2025 by se takto mohlo prodat až šest milionů vozů.

Autosalon v Dillí: Indové překvapují, Číňané stále kopírují

AutoMoto

Uvádí také, že "digitálnímu maloobchodnímu prodeji automobilů dá koronavirus impuls". Vloni prodej aut v Číně druhým rokem za sebou klesl.

Poptávku podkopalo zpomalování růstu ekonomiky, ke kterému přispěl mimo jiné obchodní spor mezi Pekingem a Washingtonem. Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Odbory automobilky Škoda tento měsíc vyjádřily obavy, že koronavirus v Číně ohrozí podnikání firmy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám