Hlavní obsah

Irsko chce do deseti let zakázat prodej benzínových a naftových aut

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do roku 2030 chce irská vláda zakázat registrace nových aut s benzínovým i naftovým pohonem a na silnicích chce mít téměř milion elektromobilů či hybridů. Novinka zatím není schválená, zákon je teprve v přípravě, a podle dosavadních informací se netýká ojetých aut.

Foto: Mercedes-Benz

Irsko možná do roku 2030 zakáže prodej aut se spalovacími motory. (Ilustrační foto nabíjecího konektoru Mercedesu EQC)

Článek

Irští obyvatelé mají možná posledních deset let na to, aby si koupili nové auto s benzínovým nebo naftovým pohonem. Podle webu RTE má nový zákon, který se bude projednávat v dohledné době, zakázat registrace nových aut s konvenčním pohonem před rokem 2030.

Tamní vláda chce mít do roku 2030 na silnicích 936 tisíc elektrických vozidel, což má zahrnovat jak bateriové elektromobily, tak i hybridy. Je to součást již dříve představeného tzv. Klimatického akčního plánu irské vlády, který cílí na dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.

EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani

AutoMoto

Jeho další součástí je jednak rozšíření sítě veřejných dobíjecích stanic a jednak podpora výstavby domácích nabíječek do té míry, že by se jejich počet měl zdvojnásobit. Datum, do kdy by se to mělo stihnout, nicméně nebylo oznámeno.

Také dosud není zcela jasné, zda zákaz registrací naftových a benzínových aut bude platit jen na čistě konvenční auta, tj. zda hybridní vozy budou stále moci být registrovány, nebo jestli auta prostě nebudou smět mít spalovací motor a zákon tak vyloučí i hybridy a plug-in hybridy.

10 dopravních značek, které jste od autoškoly zapomněli

AutoMoto

Podle informací automobilky Mazda nicméně bateriový elektromobil není co do produkce oxidu uhličitého samospásný. Podle grafu, který jsme viděli na prezentaci prototypu elektromobilu MX-30, čím větší je kapacita baterie, tím větší jsou emise CO2 přes celý životní cyklus auta. Mohou být i větší než u vozu s konvenčním pohonem.

Reklama

Související články

Škoda chystá nové, čistě elektrické SUV

Škoda Auto oslaví v příštím roce 125 let od svého založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Továrna, která se v průběhu historie změnila z malé ruční...

Výběr článků

Načítám