Hlavní obsah

V americkém nárazovém testu neprošlo 10 z 11 malých automobilů

Novinky, Martin Žemlička

Americký institut pro bezpečnost silničního provozu IIHS zveřejnil výsledky nárazových testů malých automobilů. Z jedenácti testovaných automobilů prošlo pouze jediné - pro někoho možná překvapivě Chevrolet Spark.

BEZ KOMENTÁŘE: Crashtesty IIHS - malá vozidlaVideo: IIHS

 
Článek

Americký institut pro bezpečnost silničního provozu IIHS v roce 2012 zpřísnil metodiku nárazových testů. Původní testy institut prováděl od roku 1995, nynější budou prý lépe simulovat skutečné dopravní nehody.

Co se změnilo? Zatímco dříve se bouralo se čtyřicetiprocentním přesahem, nyní je to s 25 procenty, přičemž překážka je opět pevná a simuluje například strom či roh domu. Rychlost nájezdu, ve kterém je zasažena levá část vozidla, je 40 mph (64 km/h).

Foto: IIHS

Chevrolet Spark mezi jedenácti auty vyhrál.

Vítězem se stal Chevrolet Spark. Další čtveřice automobilů – Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris a Ford Fiesta – získala hodnocení „slabé“. Zbývající modely jsou dle americké organizace z hlediska bezpečnosti „nevyhovující“. Jde o Mitsubishi Mirage, Nissan Versa, Toyota Prius C, Hyundai Accent, Fiat 500 a Honda Fit (u nás Jazz).

Kompletní výsledky popisovaného testu najdete na domovských stránkách organizace IIHS.

Foto: IIHS

Fiat 500 v nárarovém testu IIHS nebyl vůbec úspěšný.

Rozdílné výsledky

V Evropě provádí automobilové nárazové testy organizace Euro NCAP (www.euroncap.com). Evropská instituce provádí přední náraz rovněž v 64 km/h, překážka ale není pevná, nýbrž deformovatelná. Výsledky jsou proti testu IIHS značně odlišné. Zatímco Fiat 500 dostal od Euro NCAP za ochranu dospělých při nárazu plný počet hvězdiček, v testu americké organizace propadl.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám