Hlavní obsah

Volkswagen ID.7 už prošel továrním tuningem, elektromobil má spoilery a 550 koní

Novinky, Adam Rajmont

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco na nedávném mnichovském autosalonu se prezentovala sériová podoba vlajkového elektromobilu Volkswagenu, na setkání majitelů vozů rodiny ID. v Locarnu měla svou premiéru o uplynulém víkendu upravená verze ID.7.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.X Performance

Článek

Na švýcarské straně jezera Lago Maggiore Volkswagen ukázal vůz ID.X Performance, koncept limuzíny ID.7 s tuningovými prvky a vyšším výkonem.

Úpravy exteriéru zahrnují například přední spoiler a zadní difuzor, které jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku podvozku s tužšími pružinami snížili o 60 milimetrů.

Vůz stojí na 20palcových kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.X Performance

V interiéru poskytují cestujícím lepší oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Dalším odlišením uvnitř jsou červené ozdobné prvky.

K pohonu slouží dva elektromotory, systémový výkon činí 411 kW, 558 koní. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě doplňuje asynchronní elektromotor na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID.X Performance

Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.

Tato studie je demonstrací možných úprav a po technické stránce možná i předzvěstí sportovní varianty modelu ID.7, v této podobě se však do výroby nedostane.

Volkswagen začal vyrábět elektromobil ID.7, který z Emdenu vytlačil passat

AutoMoto

Volkswagen ID.7 naživo: Vzdušná kabina s úchvatnou prostorností

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám