Hlavní obsah

Toyota se nechce vzdát sporťáků se spalovacími motory, zachránit je může vodík

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Divize Gazoo Racing už sice pracuje na vývoji svého prvního čistě elektrického modelu, rozhodně se však nechce vzdát ani spalovacích motorů, jejichž život by mohl prodloužit vodík.

Foto: Toyota

Toyota GR Supra

Článek

Toyota, respektive její sportovně zaměřená divize Gazoo Racing, má dnes v nabídce několik úchvatných sportovních vozů. Ostatně stačí připomenout jména jako GR Supra, GR Yaris, GR86 nebo v zámoří prodávaná GR Corolla. Všechny přitom sází čistě na spalovací motory, zatímco sportovní divize jiných značek už pomalu přistupují k elektrifikaci.

Té se časem nevyhne ani divize Toyoty, která nedávno představila svou vizi sportovního elektromobilu formou konceptu FT-Se (Future Toyota Sports electric). Při jeho vývoji měly být zužitkovány zkušenosti divize Gazoo Racing, díky čemuž by měl vůz i v budoucnu nabízet působivé jízdní vlastnosti.

Foto: Toyota

Koncept sportovního elektromobilu Toyota FT-Se (Future Toyota Sports electric)

Nicméně vývoj elektrického sportovního modelu by neměl ohrozit modely se spalovacími motory. Masahito Watanabe, manažer divize GR, měl podle britského webu Autocar uvést, že elektrifikace dnes není pro tuto divizi hlavní prioritou.

Toyota Supra dostala manuální převodovku

AutoMoto

Společnost se nechce vzdát spalovacích motorů a hledá nové cesty, jak je zachránit. Jednou z nich by měl být vodík, respektive jeho spalování v lehce upravených tradičních motorech, s čímž značka již delší dobu experimentuje ve svých závodních modelech.

„Stále si myslíme, že spalovací motor má určitý potenciál, a přitom se samozřejmě budeme snažit dodržovat všechna platná pravidla podle regionů v jednotlivých zemích,“ uvedl Watanabe pro Autocar.

Foto: Toyota

Toyota GR Yaris H2, upravená pro spalování vodíku

„Ale nechceme se vzdát. Ještě není konec, protože když se podíváte na spalovací motor, stále existuje spalování vodíku, které může být součástí této bezemisní řady, takže si myslím, že to bude pokračovat,“ dodal k budoucnosti spalovacích motorů, které by tak mohly existovat vedle čistě elektrických modelů Toyota GR.

Toyota tak zůstává věrná vizi, kterou dlouhodobě prosazuje. Ačkoliv do roku 2026 chce nabízet 15 bateriových elektrických modelů, stále by měla ve velkém nabízet i hybridy, díky čemuž chce zajistit, že si každý zákazník bude moci vybrat vůz, jenž nejvíc vyhovuje jeho potřebám.

Kromě toho chce ale Toyota dál rozvíjet i technologii vodíkových palivových článků, které mohou najít uplatnění především v nákladní či hromadné dopravě.

Toyota GR Yaris si z vodíku nevyrábí elektřinu, spaluje jej

AutoMoto

Toyota GR Corolla přijíždí s nejvýkonnějším tříválcem

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám