Hlavní obsah

Akio Tojoda potvrdil spekulace. Elektrický sporťák GR už existuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výborný řidič, nadšenec, a především bývalý prezident automobilky Toyota Akio Tojoda potvrdil, že firma už testuje první elektrický sportovní vůz z oddělení GR. Právě tuto sekci má vnuk zakladatele automobilky „pod palcem“.

Foto: Adam Mogyorosi, Novinky

Toyota GR86 (ilustrační foto)

Článek

Letošní rok se pro Toyotu evidentně nese v duchu nových zážitků s elektromobily. Firma nedávno potvrdila, že významně pokročila ve vývoji polovodičových baterií a dobré zprávy zní i ze sportovní sekce Gazoo Racing. Sám vnuk zakladatele a současný šéf GR Akio Tojoda přiznal, že jeho tým už testuje první elektrický sporťák od Toyoty.

Milovník rychlosti a excelentní řidič Tojoda se o budoucnosti GR rozpovídal v rámci letošního ročníku čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, kde tým Gazoo Racing skončil druhý hned za Ferrari. A jak bychom u něj čekali, nový elektrický sporťák z Japonska nebude žádné nudné vozítko. Bude například mít spojku i manuální převodovku.

Foto: Toyota

Akio Tojoda

„Nejde o to, jakou má vůz pohonnou jednotku, ale jak zábavně působí jízda. Sám jsem měl možnost se projet s vozem GR na baterie, na kterém pracujeme. Ještě sice nevím, jestli se tento vůz dostane na trh, ale i tak je naší hlavní prioritou, aby bylo řízení zábavné,“ uvedl slavný Japonec pro web Autocar.

Potvrdil přitom, že auto nabídne funkci manuální převodovky i spojky. V kabině má být ostatně i velmi dobře slyšet zvuk motoru - s největší pravděpodobností samozřejmě falešný. „Kdybyste do takového auta někoho posadili, jen těžko by vám byl schopen říct, jaký má vůz pohon,“ doplnil Tojoda.

Je ovšem nutné připomenout, že manuální převodovka pro elektromobily, kterou Toyota už delší dobu vyvíjí, nepracuje jako ta ve spalovacích vozech. Jedná se totiž spíše o jakési „šidítko“, které elektronicky upravuje točivý moment elektromotoru a simuluje tak nutnost přeřadit.

Polovodičová baterie zvládne 1200 kilometrů na jedno nabití, plánuje Toyota

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám