Hlavní obsah

Staromilskou Toyotu GR86 pronásledují předpisy, nástupce může pohánět tříválcový hybrid

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota již po roce 2025 plánuje třetí generaci puristického sportovního kupé, ovšem podle informací britského Autocaru a japonských médií se snaží vyhovět emisním a bezpečnostním regulacím. Může tak být hybridem, který si spalovací část vypůjčí z GR Yarisu.

Foto: Adam Mogyorosi, Novinky

Současná Toyota GR86

Článek

Zprávy naznačují, že současná verze dvoudveřového sportovního kupé Toyoty, která byla uvedena na trh začátkem roku 2021, bude muset být do dvou let odstraněna z prodeje, protože již nebude splňovat nadcházející japonské normy pro spotřebu paliva a emise.

Na štíru může být i s evropskými předpisy, a to nejen s chystanou normou Euro 7. Rozměry čelního skla již nemusí vyhovovat vyspělým evropským bezpečnostním systémům, které budou od příštího roku vyžadovány u nových vozů.

Technologický ředitel Toyoty Hiroki Nakajima, který hovořil pro Autocar během goodwoodského Festivalu rychlosti, odmítl oficiálně potvrdit plán na zcela nový hybridní GR86, ale souhlasil s tím, že takový pohon je „dobrým nápadem i pro sportovní vozy“.

Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

Testy

„Dokážeme je postavit za nižší cenu než modely s čistě elektrickým pohonem a víme, jak je udělat zábavné,“ uvedl Nakajima a dodal, že zbývá ještě téměř 12 let, než bude prodej hybridních vozů částečně poháněných spalovacími motory v Evropě postaven mimo zákon.

Současnou Toyotu GR86 a jejího předchůdce GT86 pohání atmosféricky plněný motor typu boxer. Nemá tedy ani přeplňování, natož elektrifikaci, v bezpečnostní výbavě používá jen to nejnutnější. Vyniká tak svým lehkonohým charakterem a relativní jednoduchostí.

Test Subaru BRZ: Sporťák blízký dokonalosti

Testy

Evropský parlament schválil zákaz prodeje aut se spalovacím motorem od roku 2035

Evropa

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám