Hlavní obsah

Toyota představila Hilux Champ, malý pracant může být i obytňákem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malý a dostupný pick-up s výrazným designem je určen pro soukromé i firemní zákazníky, kterým má usnadnit i zpříjemnit život díky širokým možnostem úpravy podle konkrétních potřeb. Prodávat se však bude pouze na asijských trzích.

Foto: Toyota

Toyota Hilux Champ se může proměnit v malý obytňák.

Článek

Thajské zastoupení automobilky Toyota v pondělí 27. listopadu představilo nový model Hilux Champ, který má ale s globálním modelem Toyota Hilux jen pramálo společného. Jde totiž o produkční verzi konceptu IMV 0, který automobilka představila na letošním autosalonu v Japonsku jako dostupný univerzální vůz pro osobní i pracovní využití v asijských zemích.

Po designové stránce se Hilux Champ drží jednoduchého stylu, který předvedl už koncept IMV 0. Maska je lehce inspirovaná moderním Land Cruiserem, nárazníky jsou nelakované, světla jsou standardně halogenová (za příplatek LED) a podběhy vyplňují malá kola.

Champ ve specifikaci pro thajské trhy byl představen v několika konfiguracích, včetně samotného šasi a pick-upu se sklopnými bočnicemi. Vůz bude dostupný ve dvou délkách rozvoru - 4970 mm a 5300 mm.

Expediční Toyotou Hilux po krásách Čech i Moravy

Testy

Praktičnost vozu výrazně zvyšují předem připravené instalační otvory na karoserii, do kterých půjde instalovat různé příslušenství. Automobilka hovoří až o 100 kusech příslušenství, přičemž v galerii vidíme vůz v úpravě pojízdného krámku i jako malý obytňák.

Kabina je pouze dvoudveřová a dvoumístná. Má jednoduchý plastový interiér s decentními oranžovými dekory a jednoduchý analogový přístrojový štít. Displej multimediálního systému nebo sofistikované ovládání ventilace byste hledali marně, nabízí ale elektrické ovládání oken, praktické přihrádky, držáky nápojů nebo 12V zásuvku.

Malý pick-up je dostupný se třemi motorizacemi: 2,0litrovým benzínovým čtyřválcem o výkonu 102 kW s točivým momentem 183 Nm, 2,7litrovým benzínovým čtyřválcem (122 kW a 245 Nm) a 2,4litrovým vznětovým čtyřválcem (110 kW a 343 Nm). Převodovka může být pětistupňová manuální nebo šestistupňová automatická, hnaná jsou ale vždy pouze zadní kola.

Toyota Hilux Champ bude na thajském trhu startovat od 459 000 bahtů, což je v přepočtu asi 291 300 korun, a vyšplhat se může na 577 000 bahtů, tedy zhruba 366 200 korun. Champ je tak citelně levnější než klasický hilux, podobně jako předchozí vozidla z řady IMV, na která navazuje, se ale nejspíš nedostane mimo asijské trhy.

Toyota Yaris Cross prošla modernizací, má výkonnější hybrid

AutoMoto

Modernizovaná Toyota Camry přijíždí s novou tváří a hybridní čtyřkolkou

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám