Hlavní obsah

Test Citroënu C-Crosser: jeden ze tří

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na trhu terénních automobilů se Citroën ještě nikdy nepohyboval. A popravdě řečeno, je tomu tak dodnes. Nový model C-Crosser je totiž SUV. A to neznamená, že by dokázal zvládat náročnější terénní nástrahy.

Foto: Jan Čech, Novinky

Jako u Peugeotu je i zde velká tlama chladiče, ale přece jen je poněkud umírněnější.

Článek

Přesto je to pokrok o značný kus dopředu. Pohon všech kol, možnost uzamčení přenosu výkonu na jednotlivá kola v konstantním poměru - kdo by to od "Frantíka" čekal.

Nejhezčí je Citroën

C-Crosser pochází ze spolupráce koncernu PSA a Mitsubishi. U Peugeotu tento vůz má jméno 4007, Mitsubishi jej nazývá Outlander. Technicky jsou shodné, stejně jako stavba karoserie. Liší se jen detaily a přední maska. Ta je u Citroënu asi nejhezčí. Myslíme si to nejen my, ale i spousta lidí, kteří o autech neví vůbec nic. Schválně jim někdy ukažte tři fotografie těchto vozů a drtivá většina ukáže na šípové logo se slovy "ten se mi líbí nejvíc". Může za to velmi ucelená maska se světlomety, zaoblené tvary a mohutnost, kterou sice dává na odiv, ale v elegantních tvarech.

Interiér je velmi prostorný. Líbilo se nám, jak moc jsme měli všude místa, ať se jednalo o jakýkoli směr. Přístrojová deska dobře koresponduje svou mohutností s celkovým dojmem vozu. Škoda jen, že uprostřed přístrojové desky byl zasazen navigační systém, který se stal terčem zlodějů, kteří kvůli němu vypáčili půlku přístrojové desky, a tak jí celou rozbili.

Dvojitě a prostorně

Velmi zajímavý je i pohled do zavazadelníku. Víko je totiž dělené na dvě části. Pomáhá to například u sníženého stropu nebo když těsně za vámi stojí jiný vůz. Pak je stejně možné víko otevřít a pořádně prohrabat zavazadla. Navíc pod podlahou je schovaná třetí řada nouzových (skutečně jen nouzových) sedadel.

Když jsou ale sedadla schovaná, je tu místa dost a dost. Celkem se sem naloží po roletku 441 - 510 l nákladu.

Turbo a diesel

Na rozdíl od Mitsubishi nabízí zatím koncern PSA jen jedinou motorizaci. Jedná se o známý vznětový čtyřválec o objemu 2,2 l s dvojicí vyvažovacích hřídelů. Jeho plochá křivka točivého momentu s maximální hodnotou 380 N.m zvládne i tak těžký vůz (pohotovostní hmotnost je 1747 kg) a na silnici jede velmi solidně, i když ne výbušně. Plynulé zrychlování je asi nejtypičtější charakteristikou agregátu, který sice zvládne pořádně zavrčet na předjížděný automobil, ale je třeba si dát trochu času na rozjezd a nadýchnutí turbodmychadla.

Terénní - neterénní

Jak je u vozidel SUV zvykem, do terénu sice jsou určeny, ale spíš takového měkčího. To platí i o C-Crosseru. Má sice vynikající světlou výšku a dobré nájezdové úhly, ale standardně nasazované silniční pneumatiky a podvozek hrající si s elektronikou jsou dost limitující. Aby si auto poradilo s promočeným travnatým svahem, musí výt vypnutý stabilizační systém. Jinak se motor udusí a brzdy budou neustále svírat všechna protáčející se kola. Ve voze nejsou instalovány ani moderní hračky, jako je asistent sjíždění kopců, takže všechno je na rukou a nohou řidiče a elektronice přenosu síly na (dvě/čtyři/čtyři s uzamčeným rozdělením točivého momentu) kola.

Za mega

Auto stojí v základní výbavě pod jeden milión korun, v luxusnější pak nad touto hranicí. Tím jsme řekli všechno. Podívejte se na výpis účtu a zhodnoťte, jestli na to máte. Jestli ne, není se o čem bavit. Jestli ano, jděte do toho. SUV jsou dnes populární a C-Crosser patří dnes k těm nejprostornějším (největším) a nejpohodlnějším.

Technické údaje
Citroën C-Crosser 2.2 HDi
Motor
Zdvihový objem2179 ccm
Max. výkon115 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment380 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město9,5
Mimo město5,9
Kombinace7,2
Výkony
Max. rychlost200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod9,9 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4646 mm
Šířka1806 mm
Výška1713 mm
Rozvor2670 mm
Objem zavazadelníku441/1686 l
Provozní hmotnost1822 kg
Ceny
Základní cena vozu929 000 Kč
Cena testovaného vozu1 029 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Citroënu Berlingo 1.4 GNV: přidej plyn

Na světě není mnoho lidí, kteří by při koupi automobilu nehleděli také na jeho využitelnost. Právě těm, kteří toto hledisko upřednostňují, přijde Citroën...

První jízdní dojmy z nového Citroënu C5

Na trhu vládne své třídě Volkswagen Passat, ale jeho prodeje mu znepříjemňuje Ford Mondeo. Jenže nyní na trhy přijde nový vůz, který by mohl tradičnímu lídru...

Výběr článků

Načítám