Hlavní obsah

Terénní Porsche 911 se mělo jmenovat Safari, proti byli Indové

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Porsche chtěla terénní verzi 911 pojmenovat tradičně Safari, konečný název Dakar zvolila z důvodu licenčního sporu s indickou automobilkou Tata Motors, uvedl v rozhovoru pro server Edmunds Thomas Krickelberg, šéf programu 911 Dakar.

Foto: Porsche

Porsche 911 Dakar

Článek

Úspěchy v Rallye Safari ve východní Africe ze sedmdesátých let i koncept zvaný 911 Vision Safari z roku 2012 napovídaly, že terénní varianta sportovního Porsche 911 ponese název Safari. Premiéra leckoho překvapila, Stuttgartští na konci loňského roku představili 911 Dakar.

Důvod je jednoduchý, na různých trzích po celém světě má indická Tata ochrannou známku k termínu „Safari“ pro použití na automobilech kvůli crossoveru, který prodává. Porsche tak potřebovalo uzavřít dohodu s touto společností.

„Mluvili jsme s nimi, ale nedali nám k tomu povolení. To byla varianta A. A pak jsme přešli na Dakar,“ řekl v rozhovoru Krickelberg.

Porsche představilo terénní 911, má zvýšený podvozek a oplastovanou karoserii

AutoMoto

Ta změna však nebyla tak jednoduchá. Organizátoři Rallye Dakar jsou držiteli ochranné známky pro použití tohoto názvu na automobilech. Porsche zaplatilo nezveřejněnou částku za právo používat termín na tomto modelu 911.

911 Dakar debutovala v listopadu 2022 coby terénní verze sportovního vozu. Vylepšení zahrnovala větší zdvih odpružení, oplastování karoserie, speciální pneumatiky a další prvky.

K pohonu slouží dvěma turby přeplňovaný 3litrový plochý šestiválec s výkonem 353 kilowattů, 473 koní a osmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Automobilka vyrobí pouze 2500 exemplářů.

Porsche ukazuje retro polepy pro 911 Dakar, inspiruje se v 70. letech

AutoMoto

Terénní 911 nám otevírá nové možnosti, říká šéf Porsche

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám