Hlavní obsah

Studie potvrdila neblahý trend. Řidiči často nenabíjejí své plug-in hybridy

Nová studie Mezinárodní rady pro čistou dopravu tvrdí, že většina majitelů plug-in hybridních aut naplno nevyužívá jejich potenciál a často je nenabíjejí. Přicházejí tak o peníze, protože mají vyšší spotřebu benzínu.

Foto: Opel

Nabíjení plug-in hybridního Opelu Astra (ilustrační foto)

Článek

Na problémy s nabíjením plug-in hybridních automobilů upozorňují některé hlasy dlouhodobě, a jak je podle posledních studií vidět, oprávněně. Řidiči si totiž čím dál častěji tento typ elektrifikovaných aut pořizují jen jako alternativu ke klasickým pohonům a naplno tak nevyužívají potenciál auta.

Podle Mezinárodní rady pro čistou dopravu (ICCT, International Council on Clean Transportation), která ve své studii čerpala z dat webu Fuelly a kalifornského Úřadu automobilových oprav, zabývajícího se ochrany spotřebitelů v tomto odvětví, uživatelé plug-in hybridů svá vozidla v řadě případů nenabíjejí.

Baterie ve voze je tak většinu času prázdná, ale pořád má stejnou hmotnost, kterou tak menší spalovací motor jen tahá s sebou jako závaží. Výsledkem je také vyšší spotřeba konvenčního paliva, protože takový vůz jezdí jako běžný hybrid.

Tím se vytrácí význam takového vozu. ICCT proto apeluje na zákazníky, aby při koupi „zelených“ vozidel přemýšleli, a pokud neplánují plug-in hybridy nabíjet, objednali si raději tradiční hybrid nebo vůz s konvenčním pohonem.

K problému mimo jiné přispívá i fakt, že plug-in hybridy nejsou až tak drahé a v řadě zemí na ně zákazníci dostávají velké dotace. Navíc z jejich vlastnictví často plynou i další zvýhodnění jako parkování zdarma nebo možnost vjezdu do center velkých měst. To potenciální zájemce často láká, aniž by přemýšleli o možnostech auto skutečně využívat naplno, tedy jej nabíjet a jezdit na elektřinu.

Pomůže geofencing plug-in hybridům? Euro 7 pro ně má samostatnou kategorii

AutoMoto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám