Hlavní obsah

Spyker má znovu ožít díky ruským penězům, šéf slibuje osmiválce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Slyšet je to už poněkolikáté, ale pořád lze doufat, že tentokrát to bude pravda - nizozemská automobilka Spyker má letos znovu ožít. Ba dokonce začít vyrábět tři modely - dva sporťáky a SUV.

Foto: René Fluger, ČTK

Spyker C8 Preliator na ženevském autosalonu roku 2016

Článek

Je to téměř přesně rok, co jsme psali o tom, že se znovuzrození nizozemské automobilky Spyker nekoná, protože slibované miliony z Ruska nedorazily. Šéf značky Victor Muller tak znova vyhlásil bankrot.

Nyní však opět hýří optimismem, protože se stejnými investory se konečně dohodl: „Dohoda o spolupráci, kterou jsme uzavřeli, je startovním bodem pro znovuzrození Spykeru jako výrobce sportovních aut, a to se silnějším základem než kdy dřív a s dostatečným přístupem k lepším technickým i finančním zdrojům, než jsme kdy měli,“ cituje ho web Detroit Bureau, který zprávu přináší.

Ony zdroje mají být stejné jako před rokem - firmy ruských podnikatelů Borise Rotenberga a Michaila Pessise. Oba podnikají v oblasti motorsportu, takže Mullerovy proklamace nejsou založené zcela na vodě. Můžeme ale jen doufat, že nová verze dohody mezi automobilkou a investory vydrží déle než pár měsíců a skutečně se dočkáme nových spykerů.

Foto: Spyker

Spyker B6 Venator

Výroba hned tří modelů má začít ještě v roce 2022. Má to být produkční verze SUV D8 Peking-to-Paris a sporťáky C8 Preliator a B6 Venator.

Klíčovou roli v nich mají hrát spalovací motory, jak dále uvedl Muller: „Ve světě dominovaném elektrifikací je nezmenšená poptávka po skutečných sporťácích, takových, které nadchnou všechny smysly. Té budeme nadále vycházet vstříc. Samozřejmě nabídneme i hybridní řešení, ale spalovací osmiválec zůstane srdcem každého spykeru po mnoho let.“

To nejdůležitější ze světa aut v roce 2021

AutoMoto

A proč je Spyker na lopatkách? Jako malý nezávislý výrobce to nikdy neměl po finanční stránce jednoduché, ovšem skutečné problémy začaly až koupí Saabu od koncernu GM v roce 2010. Od krachu švédskou automobilku stejně nezachránil, a ta navíc s sebou pod hladinu stáhla i samotný Spyker - v roce 2012 vyhlásil bankrot.

Od té doby se snaží postavit zpátky na nohy, ale ani přes představení protoypů B6 Venator v roce 2013 a C8 Preliator Spyder v roce 2018 se to nedaří. Jestli nový rok bude v něčem jiný, se zatím nechme překvapit.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám