Článek
Třídveřová verze Astry GTC vychází z pětidveřového provedení, je však patrnější sportovnější zaměření. Podvozek je snížený o 10 až 15 mm, zvětšil se rozchod kol vepředu i vzadu. Verze GTC působí celkově dynamičtěji, kola mohou mít průměr od 17 do 20 palců. Stranou nezůstala ani praktičnost, kufr pojme v základním uspořádání 370 litrů zavazadel.
Podvozek je naladěn sportovněji než u pětidveřové astry: zadní náprava je konstrukčně stejná, vepředu je vzpěra HiPerStrut, známá z Insignie OPC. Speciální vzpěra má oddělené otočné těhlice, výsledkem je menší přenos točivého momentu do řízení a lepší filtrování rázů při přejezdu nerovností.
V nabídce bude zatím pět motorů; tři verze benzínové čtrnáctistovky nabídnou výkony 100, 120 nebo 140 koní. Přeplňovaná šestnáctistovka je prozatímním vrcholem nabídky (do příchodu verze OPC – 290 k - v roce 2012) a poskytne 180 koní. Dieselové agregáty zastupuje dvoulitr CDTI s výkonem 165 koní.
České ceny zatím nejsou k dispozici. V Německu bude po zahájení prodeje nejlevnější verze s benzínovou čtrnáctistovkou (100 k) – za 19 900 eur, tj. 497 500 korun. Světovou premiéru bude mít Astra GTC v září na autosalonu ve Frankfurtu, objednávky přijímá Opel už nyní.