Článek
Třetí generace Octavie Combi technicky vychází z karosářské verze liftback, stejná je i nabídka motorů či komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Na rozdíl od liftbacku dostane praktičtější verze kombi příplatkový pohon 4x4, realizovaný prostřednictvím mezinápravové Haldex spojky 5. generace (dříve Škoda využívala 4. generaci Haldexu). Nová generace, kterou využívají i další modely koncernu Volkswagen, má šestipístové radiální čerpadlo přímo poháněné výkonným elektromotorem, což snižuje hmotnost i spotřebu paliva.
Škoda Octavia (2013)
V porovnání s předchozí Octavií Combi je nový model o 90 milimetrů delší (nyní 4659 mm) a o 45 milimetrů širší (1814 mm). Rozvor náprav vzrostl o necelých jedenáct centimetrů. Klíčový parametr, tj. velikost zavazadlového prostoru, má u nové generace hodnotu 610 litrů (to je o zanedbatelných 5 litrů více než u odcházející verze).
Škoda Octavia Combi (2013)
Oproti liftbacku dostalo kombi několik šikovných drobností zvyšujících praktičnost. Jde o kapsu na kabáty za zadními sedadly nebo odjištění opěradla zadního sedadla ze zavazadlového prostoru. Pro přepravu dlouhých předmětů se hodí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce.
Test nové Škody OctaviaVideo: Novinky
Přesné parametry motorů zatím Škoda neuvedla. Verze liftback má coby základní motor 1,2 TSI (63 kW). Detailní technické parametry liftbacku najdete v našem starším článku. [celá zpráva]
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI
Ceny kombi zatím nebyly oznámeny, v případě druhé generace byl příplatek za kombi oproti liftbacku 40 tisíc korun. Nová Octavia liftback stojí od 334 900 korun, kombi by podle našich spekulací mohlo stát od 360 - 370 tisíc korun.
Octavia Combi se začne prodávat od května, ve světové premiéře bude k vidění na ženevském autosalonu, společně s verzí se splývavou zádí.
Škoda Octavia (2013)