Hlavní obsah

Škoda se spojila s dodavateli energií a ČVUT pro podporu elektromobilů v Česku

Společnosti ČEZ, Škoda Auto, PRE, E.ON a technická univerzita ČVUT založily Elektromobilní platformu. Ta se zapojí do tvorby strategií a legislativních opatření v ochraně klimatu a elektromobility. Jeden z jejích pěti cílů je možné číst jako snahu o zavedení dotací na pořízení elektromobilu.

Foto: Škoda

Nabíjení elektromobilu Škoda Enyaq iV.

Článek

Elektromobilní platforma, nově založené uskupení s cílem podporovat elektromobilitu na českých silnicích, se kromě plánovací a legislativní činnosti chce zapojit také do naplňování vládních strategií, jako jsou národní akční plán Čistá mobilita nebo memorandum o budoucnosti automobilového průmyslu ČR. Členové platformy to oznámili v tiskové zprávě.

Platforma chce předkládat podněty z praxe a spolupracovat s klíčovými institucemi. „Společně s českou vládou potřebujeme nastavit motivující ,ekosystém‘ na podporu elektromobility pro firmy i občany s využitím daňových i dotačních nástrojů,“ uvedl místopředseda řídícího výboru Michal Kadera ze Škody Auto.

Volvo testuje bezdrátové nabíjení elektromobilů

AutoMoto

Elektromobilní platforma si stanovila pět bodů, na které se chce zejména zaměřit. Je to zjednodušení a zrychlení výstavby dobíjecích stanic s využitím národních a evropských fondů, zvýšení dostupnosti vozů pro veřejnost i firemní sféru, což můžeme číst jako snahu o zavedení dotací na nákup elektromobilu. Takové programy se již v minulosti objevovaly, ovšem jen pro samosprávy či firmy, nikoliv pro veřejnost.

Dalšími body jsou podpora rozvoje vědy, výzkumu a vzdělávání, budování „ekosystému“ elektromobility a konečně podpora národní a mezinárodní spolupráce a sdílení zkušeností.

Zákaz spalovacích motorů může klima spíš zhoršit, míní automobilové sdružení

AutoMoto

Firmy sdružené v platformě se chtějí rovněž věnovat zjednodušení a harmonizaci regulatorního rámce a povolovacích procesů při výstavbě míst veřejného dobíjení a také sjednocení podmínek pro vyhrazování parkovacích stání u dobíjecích stanic.

„Potřebujeme zpřesnit a jasně určit podmínky pro instalace dobíjecí infrastruktury v garážích rezidenčních i komerčních budov, novelizovat zákon o pohonných hmotách a řadu dalšího,“ dodala členka řídícího výboru Jana Hrabětová z E.ON.

Škoda představila Enyaq Coupé, včetně verze RS

AutoMoto

„Elektromobilita se turbulentně rozvíjí, ale pro správný rozvoj musí překonat řadu výzev. Proto cítíme, že je v řadě věcí potřeba spojit síly a společně pomáhat vytvořit prostředí pro její další rozvoj,“ vysvětluje Pavel Čmelík, předseda řídícího výboru Elektromobilní platformy zastupující společnost ČEZ.

Na tuzemských silnicích jezdí podle Škody už více než 15 tisíc plně elektrických nebo plug-in hybridních vozů, které využívají přes 1800 veřejných dobíjecích bodů. Prodeje aut na hybridní nebo elektrický pohon představují zhruba 12 procent trhu.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám