Hlavní obsah

Německo chce syntetická paliva, ne konec spalovacích motorů

Německý ministr dopravy Volker Wissing je proti zákazu prodeje nových spalovacích motorů v roce 2035. Ovšem pouze v případě, že motory budou spalovat výhradně syntetická, nikoliv fosilní paliva.

Foto: Ford

Motor V8 pod kapotou Fordu Mustang Mach 1 (Ilustrační foto)

Článek

Německý ministr dopravy Volker Wissing se nechal slyšet, že spalovací motory by měly zůstat na trhu i po roce 2035 - v případě, že budou moci spalovat syntetická, nikoliv fosilní paliva. Podle italské mutace webu Motor1 to prohlásil na neformálním setkání evropských ministrů nedaleko Paříže.

Brusel chce místo spalovacích motorů elektromobily. Lpění jen na jednom řešení je nesmysl, tvrdí čeští vědci

Věda a školy

„Nemůžeme pro budoucnost spoléhat pouze na elektrickou či vodíkovou mobilitu, musíme zůstat technologicky neutrální,“ nechal se slyšet. V podobném duchu, že budoucnost auta „nemůže být jen ryze elektrická“, se nedávno vyjádřil italský ministr pro ekologickou transformaci Roberto Cingolani.

Na vývoji syntetických paliv usilovně pracuje např. Porsche, které už v září loňského roku začalo stavět první továrnu na syntetický benzín v Chile. Toto palivo se vyrábí ze vzdušného CO2 bez použití ropy.

Záchrana pro spalovací motory? Porsche začíná stavět továrnu na syntetický benzin

AutoMoto

Navíc jsou podle Porsche uhlíkově neutrální, ale nejen to. „Syntetická paliva mají 8–10 složek, kdežto dnešní běžné benziny 30–40. A protože je to umělý, syntetický produkt, nemáte žádné vedlejší produkty, je čistší, což je pro motor lepší. (...) Motor má pár koní navíc, takže jdeme správným směrem. Hlavně ale emise jsou nesrovnatelně lepší – méně pevných částic, méně oxidů dusíku,“ vysvětloval již dříve pro web Autocar Frank Walliser, šéf sportovních aut u Porsche.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám