Hlavní obsah

Škoda proměnila své elektromobily v pojízdné kavárny

2:41
2:41

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Mladoboleslavská automobilka proměnila čistě elektrické modely Enyaq a Elroq v pojízdné kavárny Škoda Coffee Car, které putují po akcích jako doprovod. Jen na Tour de France zprostředkovaly fanouškům přes 15 000 šálků kávy.

Foto: Škoda Auto

Škoda Coffee Car

Článek

Elektromobily Škoda Enyaq a menší Škoda Elroq v posledních měsících slaví prodejní úspěchy napříč Evropou. Dva speciální kusy však získávají popularitu také u milovníků kávy. Automobilka totiž proměnila jeden kus od každého modelu ve speciální Škoda Coffee Car.

Vůbec první Škoda Coffee Car vznikl na základech modelu Elroq v rámci prvních novinářských jízd s modelem Škoda Elroq na Mallorce. Následně automobilka postavila druhý exemplář na základech modernizovaného Enyaqu. To zásadní ale oba modely sdílí – unikátní kavárenskou vestavbu.

Ta je uložená v kufru a jejím základem je kempovací vestavba české společnosti Egoe. Vestavba však byla pro potřeby vozů Coffee Car lehce upravena tak, aby umožňovala instalaci kávovaru a dalšího vybavení, které je k vytváření dobré kávy nezbytné.

V zadní části vozu je tak nyní umístěn kávovar, mlýnek na kávu, dvojice chladniček, ledovač, plynový vařič a rychlovarná konvice. Oba vozy převáží také zásoby kávy a vody, recyklované papírové šálky a rovněž dva barové stolky pro servírování kávy. Každý vůz s vestavbou navíc pojme i tříčlennou posádku.

Napájení je řešeno přes alternátorový měnič a bateriové úložiště, díky čemuž může kavárenská vestavba čerpat energii z vysokonapěťové baterie vozu s kapacitou 82 kWh. Součástí výbavy je navíc střešní box se solárním panelem (100 W) a další solární panel (200 W) je možné připojit externě.

Připravily už tisíce šálků kávy

Díky tomu má vůz nejen dojezd v řádu několika stovek kilometrů, ale také dostatek výdrže k přípravě pořádného množství kávy. „Na Milan Design Week jsme vše poháněli jen z baterie a po týdenní akci, kdy jsme připravili přes 3000 káv, v baterii vozu stále zbývalo 20 % energie,“ uvedl příklad Martin Hampl z marketingového oddělení automobilky.

Podobně jako ve svých provozech nabízí i vozy Škoda Coffee Car vlastní kávu Curiosity Fuel, která se pěstuje v Tanzanii a slupky z jejích plodů se používají k udržitelnému barvení kožených potahů v modelech značky. Kávu je možné servírovat do 10 minut od zastavení, přičemž nejdelší část přípravy zabere samotné nahřívání kávovaru.

Foto: Škoda Auto

Vozy Škoda Coffee Car se objevují jako doprovod na různých akcích.

Unikátní vozy Škoda Coffee Car nejsou na prodej, fanoušci značky a milovníci kávy se s nimi ale mohou setkat na různých akcích. Vozy se objevily například na Tour de France, kde připravily přes 15 000 šálků kávy, nebo na akcích jako festival Metronome v Praze, Milan Design Week, výstavě Rétromobile v Paříži a dalších místech, kde byla značka přítomna.

Výběr článků

Načítám